Hur jag tempar

Fick en fråga om hur jag tempar och tänkte att jag kan skriva om det :)

Jag har läst på en hel del om tempmetoden, både innan jag började och allt eftersom. Ska man köra tempmetoden fullt ut ska man skriva ner väldigt mycket. Allt om hur man mår till hur flytningarna ser ut. Jag har inte riktigt kommit så långt.

Jag tar tempen varje morgon, exakt samma tid, 05:45. Lite drygt såhär på ledigheten men vågar inte byta tid, hehe :) sedan för jag in tempen i en app, jag använder WomanLog. Jag har valt att använda gratisversionen. Jag hade tänkt köpa en app som är lite bättre, men då jag inte använder den som preventivmedel tänkte jag att det räcker att få ett hum om hur tempen varierar.

Så, det är väl egentligen det enda jag gör. Min förhoppning är att hitta ett mönster i hur min temp varierar och på så vis kunna få en hint om när jag har ägglossning. Sedan kan man såklart alltid komplettera med äl-stickor m.m. Men det tar vi senare om vi känner att det behövs.

Finns det några andra tempare här? Hur gör ni?
1 Kampen till ett plus:

skriven

Jag har tänkt börja tempa, jag fick min mens i onsdag på eftermiddagen ungefär så då var det ingen idé att tempa eftersom att det var redan dag och jag hade varit uppe ett tag,
sen igår så var jag uppe en timme mitt i natten och då kunde jag inte tempa för man måste sova några timmar för att kunna göra det och sen i morse var det lika dant denna natt med, så jag ska försöka tempa i morgon.
Men jag kliver upp olika tider på morgonen om jag jobbar eller inte m.m.

Ligger man kvar i sängen när man tempar? kan inte så mycket om detta.

Svar: Aha okej, då blir det lite klurigt! Du får ta nya tag imorgon bitti då :)

Jo, jag brukar ligga kvar i sängen, försöker röra mig så lite som möjligt. Oftast somnar jag om efteråt också. Är rätt bra på att snooza. :)
Mom to be

Kommentera här: