Väntan

Jag hade äl i förrgår så nu är vi i den här väntan igen.. Tur vi har mycket att göra i huset :) håller tankarna på annat håll :)

Julafton var ganska jobbig. Barn och gravida på plats, vilket bara är roligt! Men alla kommentarer vi får om att det snart är våran tur osv blev väldigt jobbiga. Jag grät i bilen på väg hem. Jag vet att släkten vill väl men snart kommer jag bryta ihop och säga något bestämt om att det inte går så lätt för alla.

Allt känns också jobbigare nu när vi har sökt hjälp. Jag har närmare till gråt nu än förut. Allt blev verkligt på något vis. Nu har vi försökt så länge att vi måste söka hjälp. Man börjar inse att vi kanske inte kan få barn. Det sjönk in på ett annat vis. Nu finns det ju flera vägar att gå, så chansen är såklart fortfarande stor att vi kan. Men jag kom lite närmare tanken att det kanske faktiskt inte går.

Men nu håller vi tummarna att det tog sig denna gång! För det kan det ju faktiskt ha gjort :)
1 norralivet.blogg.se:

skriven

Fy vad jobbigt. Förstår att det känns som att bägaren är full nu :/ Tycker inte att det är fel att säga ifrån! Skickar dig styrka och lycka! ❤

Svar: Ja, den börjar bli väldigt full :/ tack, det värmer! <3
Mom to be

2 m a r i a:

skriven

Förstår att högtider och tillställningar med många på plats inte blir lätt alla gånger :( Jag vet inte hur öppna ni är eller vill vara med ert läge, men jag tycker absolut att det är ok att säga ifrån om det blir för jobbigt med alla kommentarer! Kram

Svar: Ja :/ vi är egentligen inte öppna med det men har kommit överens om att det är ok att säga ifrån om det blir för mycket. Att vi i så fall kan säga att vi har försökt länge men att det inte går som vi vill och att vi inte vill prata mer om det. Kram!
Mom to be

Kommentera här: