Förvirrande!

Hmm, jag undrar om det verkligen är mens. Det kommer bara lite hela tiden, fyllde inte ens en minitampong till hälften på typ fyra timmar igår. Kommer mest när jag går på toaletten och nästan inget i bindan (utan tampong). Tycker inte att det ser ut som mens heller riktigt, är som bara tunt blod, inte sådär mycket som jag annars har.

Senaste veckorna har jag sovit sjukt dåligt så hjärnan är inte längre som den ska tror jag, hehe! Igår mådde jag illa hela dagen och mår lite illa idag med men inte lika mycket.

Vet inte vad jag ska tro. Än en gång känner jag lite hopp. Ska testa på söndag, då har det gått två veckor sedan äl. Men jag börjar ställa in mig på att kroppen inte riktigt vet vad som händer sedan p-pillerstopp och fortfarande yrar på. Skulle det vara ett plus så skulle det vara otroligt roligt men ställer in mig på att det inte är så. Än om det är lite svårt att inte drömma sig bort emellanåt :)

Är även väldigt känslig just nu, igår var det nära till tårar och idag började jag nästan gråta över att jag blev så rörd kring en positiv grej hos en i familjen. Småsaker som jag annars hade tyckt varit jätteroliga men som jag inte hade gråtit för. Lustigt vad kroppen håller på!
1 Anonym:

skriven

När jag slutade med mina minipiller så fick jag typ alla gravidsymptom man kan tänka sig för att kroppen gick igenom alla hormoner. Är rätt vanligt tydligen. Det tog över ett år innan mensen kom dessutom. Hoppas det kommer igång för dig snart :)

Svar: Okej. Ja, kan tänka mig att det är vanligt. Knepigt att ingen sa något om det här när man började med p-piller. Då var väl p-piller ungefär det bästa som fanns, knappt några biverkningar. Vad jobbigt att det tog så lång tid :/
Mom to be

2 m a r i a:

skriven

kroppen har ju fått samsas med diverse hormoner ett tag, så det kan nog märkas på känsloomställningar också =) hoppas kroppen kommer in i sin rutin snart igen.

Svar: Ja, det kanske egentligen vore mer konstigt om det inte blev lite hur som helst. Eftersom man faktiskt har tryckt i sig en massa hormoner i flera år. :)
Mom to be

Kommentera här: