Inget plus :(

Det blev tyvärr inget plus imorse. Vilket jag anade redan när jag tog tempen. Den hade gått ner lite, inte mycket men ändå så att jag började ana vad som var på gång. Direkt jag började gå mot badrummet kände jag att mensen kommit också (tack till mig själv som hade trosskydd, hehe). Så egentligen var väl ett test onödigt, men som jag skrivit tidigare vill jag testa ändå.

Jag tror att jag har stängt av känslorna idag. Hittat på anledningar till varför det inte tar sig. Inbillar mig att det kanske är andra bitar som ska falla på plats först. I själva verket är det inget mer som behöver falla på plats. Vi har egentligen allt, finns inga hinder alls. Men det kanske är ett slags självförsvar. Nu var det bara andra försöket, men fallet efter första gjorde ont för oss båda. Så denna gång tror jag vi stänger av lite mer.

Jag vet att det kan ta några gånger. Men när jag haft koll på ägglossning och vet att vi myst varannan dag undrar man ju varför det inte går. Samtidigt tänker jag på en dokumentär jag såg om hur barn blir till och det är ju helt otroligt att det över huvud taget går ihop. Jag har stor respekt för kroppen som kan klara något sådant. Så jag vet att mycket ska klaffa innan det tar sig. Så vi får helt enkelt ha tålamod. Det ordnar sig säkert snart!

Nu blev det lite rörigt men det är väl lite som det är i huvudet. :)
1 Anonym:

skriven

Va tråkigt att höra. Jag och min sambo blev gravida efter ganska exakt ett år. Men jag förstår känslan att det misslyckas. håller alla tummar och tår inför nästa försök! Kram

Svar: Ja :/ skönt att höra att ni blev gravida tillslut :) jag har ju läst att det är normalt att det tar upp till ett år, innan dess får man ju heller ingen hjälp (om man inte söker privat), så någonstans är jag ju ändå medveten om att det är helt normalt att det inte tar sig direkt. Men man vill ju så gärna att det ska ta sig på en gång! Jag får jobba på tålamodet. Var det du som kommenterade förra inlägget, som just blivit gravid? om inte, har ni fått barn nu eller hur långt in i graviditeten är ni nu? :) Skönt att få prata med någon som förstår känslan! :) tack för att du kommenterar! Kram <3
Mom to be

2 m a r i a:

skriven

jag tycker ändå det är skönt att ni verkar vara redo för resan, att ni har allting på plats. hör hört så många gånger då man har haft för bråttom eller inte känner sig helt klar med sådant man vill ha gjort "före". gott att ni är samspelta med det =)
och jag håller med, det är helt otroligt att det kan fungera så många gånger i världen det faktiskt gör. hoppas ni inte behöver vänta ett helt år nu.
kram!

Svar: Ja, vi är verkligen redo :) ja, det händer nog tyvärr rätt ofta. Ja, det känns skönt :) tror inte någon av oss är sådana personer riktigt. Jag har aldrig drömt särskilt mycket om typ jorden runt-resor (för att ta i lite) eller liknande saker. Jag har egentligen bara haft som mål att ha en högskoleutbildning och ett bra jobb. Därefter har målet varit att ha en familj. Och sådant jag kan känna att jag vill göra i framtiden kan lika gärna barnen följa med på. Så det finns inget vi måste hinna innan :)

Ja, visst är det häftigt ändå! :) tack, jag hoppas också att det går fortare än så :) hur mår du då? Läste om barnvagnsjakt m.m. Vad spännande! :)
Mom to be

Kommentera här: