IVF-kliniken

I slutet av förra veckan fick vi hem ett brev i lådan från IVF-kliniken. Det stod att dom har mottagit vår remiss och att en läkare ska titta på den, därefter kontaktar dom oss igen.

Det var skönt att få det där brevet. Veta att remissen kommit fram som den ska. Kändes även som att dom har en viss förståelse för att en stor del av våra liv kretsar kring när dom ska höra av sig. Så det kändes lugnande att veta att allt är i rullning nu :)

Mensen har i alla fall kommit och gått. Jag tog det inte lika hårt den här gången. Efter resultatet hos läkaren så hade jag väl redan insett att det inte skulle bli något denna gång heller.

Jag försöker leva just nu. Hänga på alla roligheter som erbjuds. Njuta av livet. Njuta av att jag har en man i mitt liv som jag verkligen vill leva med, som jag kommer klara alla utmaningar tillsammans med.

Självklart har jag dagar då allt känns hopplöst och jobbigt, men det är fler bra dagar just nu. Alltid något! :)

Hoppas allt är bra med er ❤️
1 m a r i a:

skriven

Skönt med snabb feedback, speciellt när det gäller sådant här. Så vet man att de har koll på er och att det är på g :) Kram!

Svar: Ja, det kändes väldigt bra :) det kändes som att dom förstod att man vill veta att det kommit fram :) kram!
Mom to be

2 Christina:

skriven

Hoppas allt löser sig. Jag fick missfall första gången jag var gravid, precis som många andra. Då förstod man att man ska vara himla glad om allt går som man vill med en graviditet.

Svar: Tråkigt att höra. Hoppas att det har gått vägen efter det! Ja, det är verkligen ingen självklarhet..
Mom to be

3 Maria:

skriven

Önskar er stort lycka till!! Försök att se IVF som ett hopp och inte bara nåt jobbigt så tror jag det går lättare, eller det gjorde det för mig iaf. Jag fixade att gå igenom alla hormoner o tester osv för att jag kände att NU är det vår chans! Men när de skickade remissen åt oss grät jag framför läkaren, för att det var som att få ett kvitto på att det inte funkar. Så jag förstår verkligen att det är upp och ner!

Svar: Tack så mycket! :) ja, jag tror att du har rätt. Och jag tror att det är så jag kommer känna när det drar igång, att nu är det vår tur, att jag verkligen kommer tro på oss. :) precis, jag grät också. Läkaren såg oförstående ut men det är ju precis som du säger. Det blir som ett kvitto på något vis. Ja, himlar vad det svänger, men just nu mår jag ändå rätt bra. :) kram!
Mom to be

Kommentera här: