Förstör för mig själv...

Vad svårt det är att balansera just nu. Att vara konstant trött och ganska ofta ledsen tär väldigt mycket på sinnet. Jag är lättirriterad och stör mig snabbt på allt möjligt. Jag kan stör mig på att vissa pratar om samma saker jämt, olika saker vissa har i sitt beteende, personer som inte förstår vissa grejer osv.

Jag vet ju att den här irritationen inom mig bara ligger hos mig själv, det är min trötthet som gör att jag reagerar på allt möjligt. Grejer jag förmodligen inte hade reagerat på annars.

Det här gör också att jag drar mig undan. Jag orkar inte prata med vissa som jag bara blir irriterad på eller inte känner att jag bara får vara mig själv runt. Vilket gör att jag också känner mig mer och mer utanför. Eftersom jag inte är så rolig att prata med längre och dessutom drar mig undan börjar ju andra prata med varandra istället. Vilket är fullt förståeligt såklart.

Jag blir ledsen för att det ska behöva bli såhär bara för att man vill ha ett barn. Det går inte att bara rycka upp sig och engagera sig i samtal heller. Vissa dagar är jag glad och med och andra dagar vill jag helst bara sitta bredvid, känna att jag får vara med men inte behöva prata med någon. Men det är ju svårt för andra att förstå varför jag svänger så mycket, och resultatet blir väl att dom inte riktigt orkar engagera sig i mig heller.

Det här blev mest rörigt, kanske inte så konstigt med tanke på hur trött hjärnan är. Men ville skriva av mig ändå.

1 Anonym:

skriven

Kram på dig vännen.
Jag och många med mig vet att du är en fantastisk person. Glöm inte det i allt de jobbiga ni går igenom.

Svar: Tack vännen! <3 hoppas allt går bra för er! <3
Vår väg till ett barn

2 Anonym:

skriven

Kram på dig vännen.
Jag och många med mig vet att du är en fantastisk person. Glöm inte det i allt de jobbiga ni går igenom.

3 Em:

skriven

Åh vad jag känner igen mig i det där💓

4 Em:

skriven

Åh vad jag känner igen mig i det där💓

Svar: Skönt att höra att man inte är ensam 💕 men tråkigt att vi ska behöva känna såhär... glöm inte att du är bra!! 😘💕
Vår väg till ett barn

Kommentera här: