Om 5 år?

Innan vi kommer till frågan vill jag bara säga att jag hoppas att ni har haft en bra jul, en mysig jul med nära och kära! ❤️

Så, till frågan:

- Hur vill jag se tillbaka på den här tiden om 5 år?

Ja, det är en bra och intressant fråga!
Jag har funderat mycket på det här sedan jag fick den och jag tror att svaret också kan hjälpa mig framåt just nu.

För det första så vill jag se tillbaka på det här som en väldigt jobbig period i livet. Det kanske låter konstigt att jag vill komma ihåg det? Jag känner att det är viktigt att minnas detta för att verkligen uppskatta allt fint vi kommer ha om 5 år. Och för att det känns viktigt att ge den här perioden den plats den förtjänar. Det är en jobbig men också viktig tid. En utmaning, något som förändrar oss som människor. Jag tänker att det vi går igenom just nu formar den människa vi kommer att vara om 5 år. Det är också den tuffaste tiden hittills i livet. Allt kommer ungefär samtidigt.
Så, jag vill helt enkelt att den här tiden ska få fortsätta existera även sedan, men då som ett minne, något vi har tagit oss igenom, klarat av, överlevt, och tillslut även lämnat bakom oss.

Jag hoppas också att jag om 5 år kan se det positiva med den här perioden. Att det var här det vände. Att jag började se det viktiga i livet. Stannade upp och lyssnade till mig själv och inte världen runt omkring. Att jag på riktigt började se till vad JAG ville och inte vad jag tror förväntas av mig. För är det något jag känner väldigt starkt just nu så är det att jag måste förändra något i yrkeslivet. Jag hoppas att jag om 5 år har påbörjat den förändringen och att jag kan se tillbaka på den här tiden som att det var då allt började.

Det är väl ungefär så jag skulle sammanfatta det. Om ni vill får ni gärna dela med er av hur ni vill se tillbaka på era liv om 5 år? 😊 tycker det är en väldigt spännande fråga!

❤️

Kommentera här: