Halsband

Inläggen har ju inte varit så muntra här på sistone. Tänkte att kunde försöka väga upp det med något lite trevligare :)

Jag gör en del smycken på fritiden. Den senaste tiden, senaste året kanske, har jag knappt gjort några alls. Så jag tänkte att det var dags! Den där meningen "whatever happens is the only thing that could have" har verkligen fastnat i mitt huvud. Den är lugnande på något vis, minskar mitt ältande. Så vad passar inte bättre än att ha just det kring halsen?

Dock var texten lite lång så jag tog bara första bokstaven i varje ord och stansade in på en bricka i äkta silver. Det känns tryggt på något vis, att ha det kring halsen. Jag tänker att det är ett smycke jag bär med mig genom behandlingarna som väntar.

Jag gör en liten chansning när jag lägger upp det här, det kan ju vara någon som kommer att känna igen det. Men jag tar den risken. Vill gärna dela det med er. :)

1 Em:

skriven

Jättefint halsband, superduktig ju! Bra terapiarbete kan jag tänka mig😊

Svar: Tack snälla du! ☺️ ja, det är det verkligen 😊 ett jättebra sätt att bara inte tänka för en stund, bara fokusera på skapandet 😊
Mom to be

2 m a r i a:

skriven

Så fint! Och fint också att ha det som en trygghet runt halsen :)

Svar: Tack fina du! :) ja, det känns skönt :)
Mom to be

Kommentera här: