Aj!

Mensen är här!!


För någon timme sedan oroade jag mig för om det verkligen var mensvärk eller om jag inbillade mig. Nu är det ingen tvekan längre, ryggen värker som f*n! Jag började blöda i tisdags, spottings då alltså, och mens idag på eftermiddagen. 2,5 dag med spottings är nog kortaste tiden hittills, även om det hann göra mig stressad så var det skönt att slippa många dagar av det.

Senaste dagarna har jag varit arg och bitter. Jag har varit arg för att vi ska behöva anpassa oss över några jäkla öppettider för att få en chans att bli gravid. Bitter över att andra kan ligga med varandra hemma, oberoende av dag, och bli gravida. Väldigt ledsen över att vi ska behöva genomgå detta. Jag trodde att jag hade accepterat läget, men det är väl en del kvar att jobba på.

När mensen kom lättade det direkt. Även om jag fortfarande önskar att det räckte att mysa hemma. Så jag inser ju att jag mest är orolig och rädd. Tänk om vi inte hinner göra något försök innan sommaren?

Går jag tillbaka och försöker se ungefär när äl brukar dyka upp så kommer jag fram till att nästa ägglossning borde vara någon gång mellan 14-22/5. Bara hoppas att vi missar helgerna!

Imorgon ska jag ringa och meddela kliniken att mensen kommit. Utifrån det skickar dom remiss om VUL på hemorten. Från och med imorgon (förutsatt att jag får tag på dom) är vi igång på riktigt! Kan knappt tro det när jag skriver så, att det verkligen är dags. Märklig känsla.

Jag blir verkligen rörd och berörd av era kommentarer, fina ni! <3

Kommentera här: