I bilen

Just nu sitter vi i bilen på väg till kliniken. Lite lagom spänd och nervös. Jag vet att en gynundersökning av en manlig läkare väntar när vi kommer fram. Intalar mig själv att han har sett vääääldigt många underliv genom sitt arbetsliv och att det är lika normalt för honom som att kika ner i halsen för en annan typ av läkare. Kan ändå inte låta bli att tycka att det känns lite jobbigt. Jag tycker det kan vara nog jobbigt med kvinnliga läkare.... 


Hur som helst, idag hoppas vi att resultatet blir en behandlingsplan men jag har faktiskt ingen aning ifall vi kommer få det. Vi träffar läkaren först och i eftermiddag väntar psykologsamtal. Jag tänker att läkaren borde vilja invänta det innan dom lägger upp en plan men han kanske själv kan göra en hyfsad bedömning om vi verkar vettiga eller inte. :) jaja, efter idag vet vi mer...

Snälla, låt det bli en bra dag den här gången!

Kommentera här: