Omstart Behandling 2

För en vecka sedan ringde jag kliniken för att meddela när mensen kommer, jag passade även på att fråga om det går att göra alla VUL hos dom. I mån av tid får man göra ultraljuden där. Men nu vet ni ju från förra inlägget att det kanske inte blir så. Jag tror vi ger det en chans här i stan igen, så får vi ser hur det går denna gång.
 
När jag pratade med kliniken förra veckan sa jag att mensen kommer om ca. 2,5 vecka, alltså i slutet av vecka 34. Imorse kom det dock lite rött så nu blir jag väldigt osäker. Det som kom idag kan ju bero på något annat så jag får se hur kommande dagar blir. Jag har nämligen inte känt något i kroppen. Brösten ömmar inte och tycker inte att jag har känt av någon ägglossning heller, men sambon påminde mig om att jag någon gång har sagt att jag får mindre ont i brösten på sommaren (vet inte om det beror på värmen eller mer tid utan BH) och han har ju rätt. När han säger det så kommer jag ihåg att jag har sagt det. Så vi får vänta och se helt enkelt.
 
I fredags fick jag ett sms om att jag hade fått ett nytt e-recept, så jag förstod att läkaren hade planerat min behandling. Han hade skrivit ut Letrozol och samma spruta som förra gången, den som gör att ägget släpper (minns inte namnet). Idag ringde jag upp för att få höra behandlingsplanen.
 
Cykeldag 1/Mensens första dag --> Ringa kliniken så dom kan skicka remiss om VUL
Cykeldag 3-7 --> 1 tablett/dag, på morgonen, samma tid varje dag
Cykeldag 11 --> Börja testa med ÄL-stickor för att inte riskera att missa ÄL
Cykeldag 13 --> VUL för att kolla äggblåsor
Ägglossningssprutan använder vi bara vid behov, kliniken avgör senare.
 
Hon sa att jag får lägsta dosen nu och att risken för flera blåsor är liten, men skulle det hända finns det två alternativ. Blir det två blåsor så bestämmer dom i samråd med oss om vi ska köra eller inte. Risken/chansen för tvillingar ökar såklart och det är väl inte alla som vill öka den risken/chansen. Blir det fler än två blåsor så avbryter dom, för då finns det risk för trillingar osv.
 
Jag och sambon är överens om att köra om det skulle bli två äggblåsor. Vi har båda drömt om tvillingar så vi välkomnar det om det blir så (vi är medvetna om att äggen i sin tur kan dela sig också...). Jag tänker att chansen att lyckas över huvud taget ökar med två blåsor. Och att båda skulle ta sig är ju mindre chans än att bara den ena tar sig. Nu börjar det bli virrigt, slutsatsen är i alla fall att vi gärna kör på!
 
Nu väntar vi in mensen, sedan kör vi igång. :)
1 Linnea:

skriven

Oddsen är med er.
Kanske du blir peppad av att läsa dina tidigare inlägg från i somras?
Håller tummarna för att det är er tur nu i höst.

Svar: Ja, bra att du påminner om dom. Lätt att glömma när stressen kryper sig på igen.. Tack <3
Vår väg till ett barn

2 Nina :

skriven

Gud vad spännande, det kommer gå bra, känner det på mig! :)

Svar: Hoppas sååå att du har rätt :) <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: