Något har lossnat

Det känns som att något har lossnat i mitt huvud. Jag mår bättre. Jag har inte längre behovet av att älta och tänka på det här heeeela tiden. Jag har till och med nått en punkt där jag känner att jag INTE VILL tänka på det hela tiden. Det känns som att jag är redo att låta barnlösheten ligga lite i bakgrunden för en stund. Låta annat kika fram.


Då och då blir jag livrädd för det som komma skall. Hösten som väntar. Tänk om behandlingarna med donation misslyckas?!
Jag försöker tänka att det inte går att påverka just nu hur som helst, men det är svårt att lämna tanken helt.

Men även om dessa tankar finns så tar inte barnlösheten upp all tid längre. Jag orkar göra saker igen. Jag har fått tillbaka lite energi. Jag har tid över att tänka på annat än det icke existerande barnet, jag tänker på vänner och familj. Jag orkar äntligen erbjuda en nära vän hjälp i hennes bröllopsplanerande, sådant jag bara önskat att jag haft ork till tidigare. Och vet ni vad? Det är sååå jäkla skönt. Att känna att det finns mer här i världen. Att äntligen orka greja lite i huset. Att finna glädje i små saker. 

Att jag imorgon ska gå på stan med den där nära vännen och hennes lilla son, och att jag längtar så jag nästan spricker. Att kunna se framemot det med glädje. Ååå <3

Jag är glad att jag äntligen har kommit över ytan för en stund. Dock löser det inte allt såklart. Kroppen och huvudet är fortfarande trötta. Denna vecka hade jag ingen ledig dag från jobbet, på grund av utbildningar m.m., och det har märkts. Jag bröt ihop igår kväll, grät och var nedstämd hela kvällen. Imorse på jobbet kände jag den där trötta och utmattade känslan igen. MEN, det är hanterbart. Nu är jag trött och slut, men jag kan leva med det. Den där avgrundsdjupa sorgen är inte längre där. Kanske kommer den tillbaka, kanske är det här ett sätt för kroppen att låta hjärnan vila, vad vet jag. Just nu spelar det ingen roll, det som spelar roll är att jag lever igen.

<3

Jag tog nyss upp med sambon om det är okej att jag börjar dela med mig av det som "felas" och vi kom fram till att vi är redo för det nu. Så det kommer snart något inlägg om det, jag tror att jag delar upp det lite för att få med alla turer som varit. Ska försöka skriva lite i helgen. 

1 Anonym:

skriven

Du tar bara upp sådant du själv orkar och vill💓 skönt att du fått huvudet över ytan lite! Man behöver komma över ytan ibland💓

2 Anonym:

skriven

Du tar bara upp sådant du själv orkar och vill💓 skönt att du fått huvudet över ytan lite! Man behöver komma över ytan ibland💓

Svar: Tack för din kommentar 💕
Vår väg till ett barn

Kommentera här: