A friendly reminder

Har känt ett pysselsug under ledigheten (en sällsynt känsla under 2016) och idag kom jag äntligen på vad jag skulle pyssla ihop för något. Jag tänkte att det jag skrev om 2017 är lätt att säga men kanske ibland svårare att komma ihåg. Så en liten "friendly reminder" kan ju vara bra att ha.


Let life surprise you kändes som en bra påminnelse. Jag tycker det handlar om att släppa lite på kontrollen och istället låta livet lösa sig allt eftersom. Och det var lite det jag var inne på med 2017 också, att inte kämpa så förbaskat hela tiden, att istället låta saker ordna sig allt eftersom. Lättare sagt än gjort, men genom att försöka är man ju i alla fall en bit på väg :)

Nu menar jag inte att jag kommer släppa kontrollen helt och hållet med allt, det vore nog att ta det lite väl långt. Men jag vill ur den här ständiga pressen jag har på mig själv, att våga lita på att det mesta blir bra ändå. :)

Let life surprise you
1 Anonym:

skriven

Roligt att du hittat tillbaka till pysselglädjen.

Svar: Ja, det känns bra i hjärtat <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: