Hur är läget?

- Hur är läget?


- Jo, det är bra... Själv då?

Det är väl ungefär det standardsvar man brukar ge. Jag vet ju att det är någon form av artighetsfråga där ingen egentligen vill ha någon lång berättelse om mitt senaste års depression till svar, men usch så svårt det har blivit att svara på den frågan. Det känns som att jag ljuger personen rakt upp i ansiktet när jag svarar. Hela jag känner att det inte är sant. Ingenting är BRA just nu. Livet har faktiskt blivit bättre/mer uthärdligt på sistone, men det är ju fortfarande inte bra. 

Tänk att den vanligaste frågan man får har blivit så svår att svara på.


Hittade en passande text på Pinterest
1 Victoria:

skriven

Jag känner igen det där.är i ungefär samma situation som dig, ofrivilligt barnkalas och oförklarlig. Men nu det senaste när jag får frågan så svarar jag "okej" eller "jag mår så brakat kan". Vill de ställa följdfrågor till det är det fritt fram, men då får de också vara beredda på en gråtattack 😊

Lycka till!

Svar: Okej, tack för att du delar med dig :) det var ju bra svar på frågan. Jag kanske får se det så. Dom kan ju faktiskt välja själva om dom vill ställa följdfrågor 😊 tack! 😘
Vår väg till ett barn

Kommentera här: