Huvudvärk

Vad gör man inte för det barn man så gärna vill ha men som man ännu inte vet om det finns? Jag åkte på migrän igår eftermiddag och huvudet värker fortfarande, över ett dygn senare. Om än mildare och på ett annat sätt nu. Jag bad sambon googla alvedon + gravid och det verkar ju vara ok, men det tar ändå emot. Så jag härdar ut. Ni som har migrän ibland kanske vet hur desperat man blir efter något som kan lindra smärtan? Fy! Men det är såklart värt det.


Jag måste ju erkänna att jag googlar tidiga graviditetssymtom i princip varje kväll. Jag tänkte att jag inte skulle göra det men det går inte att låta bli. Oftast läser jag en stund men lägger ifrån mig telefonen när jag kommer in på någon tråd på familjeliv där det diskuteras symtom på äl +1. Man har varit i det här alldeles för länge för att orka läsa sådant. I början av våra försök läste jag sånt, i mängder. Idag vet jag mer. Nu försöker jag läsa fakta istället (men kommer såklart in på familjeliv också...), hur ägget befruktas, hur det tar sig till livmodern och hur många dagar det tar innan det får någon egentlig kontakt med kroppen. Det känns lugnande. Då blir jag inte lika orolig över att någon jag gör ska kunna påverka resultatet osv.

Jag har märkt ett samband mellan huvudvärk och mens. Jag får ofta ont i huvudet dagen innan mens. Men nu känns det ju som några dagar för tidigt. Det kan ju bero på vad som helst men jag fick lov att googla ändå. Jag läste någonstans att dom som får huvudvärk i samband med mens även kan få det i samband med graviditet. Det hade något att göra med att progesteronhalten stiger och att det kan ge huvudvärk. Såklart börjar man hoppas..

En annan grej som varit annorlunda är hur brösten har gjort ont denna gång. Men det kan ju variera lite så det är ju svårt att säga om det skulle bero på graviditet. 

Jag försöker tänka att många inte känner något alls förrän någon vecka in i graviditeten och att jag därmed inte kan veta förrän antingen mensen kommer eller stickan visar plus. 

Hoppas på det sistnämnda :)

Kommentera här: