TWW

Har hittat ännu en förkortning i de ofrivilligt barnlösas värld. Two Week Wait. Och jag förstår att det finns ett sådant begrepp. Man skulle nog kunna bli smått tokig av den här väntan. Det känns som en evighet sedan vi var på kliniken...


Idag är vi på dag 4. Redan i fredags var jag rastlös, alltså en dag efter insemineringen. Jag har redan hunnit googla en massa och jag funderar över det här mest hela tiden. Finns det något där? Hittade spermierna ägget? Fanns det över huvud taget ett ägg? Delar det sig? Kommer det hitta någon plats i min livmoder? Håller jag på att bli sjuk? Kommer det påverka resultatet? 

Alla dessa frågor, samtidigt som jag börjar fundera över när man ska kontakta mvc för inskrivning. När vi ska berätta för familjerna. Hur det kommer kännas att vara gravid...

Jag vill det här så jävla mycket!!!

Om jag har förstått det hela rätt så är det runt dag 5 som det har delat sig tillräckligt mycket för att det ska kunna leta sig en plats i livmodern. Jag tror att det sedan kan ta ett par dagar innan det fäst sig helt. Så om 2-4 dagar kanske det sitter där? OM det finns något som kan fästa.

Om ungefär en vecka börjar vi kanske ana resultatet. När mina spottings vanligtvis dyker upp...


1 Nina:

skriven

Håller tummarna för er!!! Njut och tillåt dig att känna dig gravid :) Så brukar i alla fall jag tänka.

Svar: Taaack <3 jag får försöka göra det :)
Vår väg till ett barn

Kommentera här: