WTF??!!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...

När vi var på kvinnokliniken i måndags så såg jag en person jag helst hade sluppit se. Vi kan kalla henne för A. Jag vet att hon utbildar sig till läkare men hade väl aldrig riktigt tänkt att jag skulle stöta på henne just precis där, sjukhuset har ju ganska många avdelningar.

Mellan mitt väldigt långa förhållande jag hade förut och det förhållande jag är i nu var jag tillsammans med en kille ett kort tag. Insåg rätt snabbt att han inte var något för mig. Den här killen hade gjort slut med sin tjej i samband med att han blev intresserad av mig. Han gjorde slut för att det inte funkade mellan dom men han nämnde väl också att han var intresserad av någon annan. Den tjej han gjorde slut med var A. Hon var riktigt arg på honom. Hon hade hört rykten om oss som inte var sanna men jag kan förstå henne och att hon nog trodde mer på ryktet än honom, man kan ju bli rätt arg/ledsen/frustrerad när någon gör slut. Jag fick känslan att hon hatade mig. När hon hälsade på hos honom efter att det tagit slut (för att prata igenom det) var hon väldigt noga med att påpeka att ingenting som var mitt fick finnas hos honom då.

Jag kan väl tänka mig att hon mest var arg på honom, och såhär flera år efter så kanske hon har släppt sin ilska mot mig. Men det har jag ju ingen aning om. Vet ju inte heller om hon kopplar att det är jag, men det vore väl konstigt om hon inte gjorde det.

Nu kommer vi till det jobbiga. Vi fick hem papper nu på det ultraljud vi ska ha på fredag, och vem tror ni står som läkare på det? Jo, A.

Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag har ingen lust att lägga mig i en gynstol och sära på benen och låta henne leta runt där nere ett tag efter min besvärliga äggstock. Kan man byta läkare för sådana undersökningar? Hur hade ni gjort?


Update: vill bara förtydliga att jag har absolut inget emot henne. Hon verkar vara en gullig tjej. Känner henne inte, men förstår hur hon måste ha känt förut. Jag vill inte träffa henne eftersom jag inte vet hur hon ser på mig idag.

1 langtaneftermini :

skriven

Jag förstår att en sådan sak kan kännas väldigt konstig :( jag hade också tyckte det var en jobbig situation. Man kan ju alltid försöka byta läkare pga "personliga skäl" men då kanske hon får veta att hon är utbytt efter patientens önskemål? 😶

Svar: Ja, det blir som en väldigt märklig situation.. ja precis, jag tänkte att jag inte skulle säga varför, eller något i stil med att vi är bekanta och det känns konstigt med någon man "känner". Men behövde som tur var inte förklara något alls. Det kändes som att det var vanligt att folk önskar byta. 😊
Vår väg till ett barn

2 Helena:

skriven

Tycker absolut att du ska byta! Du är i en jättekänslig situation och då vill du inte behöva ha detta extra att tänka på. Håller tummarna att det går bra <3

Svar: Tack, det var så jag kände också. Vi har det nog jobbigt med allt vi redan bearbetar.. fick en annan läkare som var jättebra! :) <3 kram!
Vår väg till ett barn

Kommentera här: