Att sätta mål

Jag har funderat på en sak. Om jag ska börja må bättre tror jag att jag behöver komma framåt med något. Känna att livet rör på sig, åtminstone inom något område. Jag behöver hitta saker jag mår bra av och som ger mig energi att orka med allt annat.

Jag halkade in på en blogg imorse som handlade en del om utmattning och hennes väg tillbaka. Hon satte upp mål för varje ny månad och jag blev så inspirerad av det. Jag kände att här finns det nog något bra.

Jag tänker att målen kan vara ganska små och lätta från början. Det får inte kännas tufft att uppnå dom, då tror jag det blir för svårt. Jag behöver ge mig själv tid att komma upp på banan igen. Men att börja smått känns ok.

Jag har inte hunnit klura ut mina första mål än, men tänker att exempelvis en promenad i veckan kan vara ett vettigt mål första månaden (eftersom jag verkar ha så svårt att ta mig ut). Nästa månad kanske jag satsar på två promenader i veckan, osv. 

Är det någon av er som sätter upp mål? Hur tänker ni? Hur långsiktiga är dom? Och hur många per gång?
1 Nina :

skriven

Jag förstår hur du tänker, men nej jag brukar inte sätta upp mål. Jag mår inte bra av fler krav så jag tänker istället att jag måste "unna mig" mer av sånt jag mår bra av, typ egentid eller promenad. Men förstår att ett mål kan vara mer konkret och motiverande, så kör på :)

Svar: Ja, det är ju det som är risken.. Att det blir en stress i sig att sätta mål.. Det var smart, det kanske är så jag får se det istället. Vad ska jag unna mig den här månaden för att må bra? Jag får klura lite till :) Tack för att du delar med dig! :)
Vår väg till ett barn

Kommentera här: