Testet

Jag tog ett test igår kväll, efter att ha försökt hålla mig i fyra timmar. Det var ett sånt vanligt där man ska försöka se om det är ett plus eller inte. Först såg det väldigt negativt ut men efter några minuter tyckte vi båda att det syntes ett svagt svagt streck. Det syntes bara från vissa håll så antagligen var det bara ett spökstreck...

Jag gjorde ett nytt imorse, ett digitalt. Efter en stund kom texten upp, "inte gravid".  

Jag känner inte så mycket ännu. Har varit hyfsat glad idag ändå. Antar att det kommer sedan. Sedan är det väl inte helt kört än heller, men det känns ju inte så lovande.

Jag ringde kliniken för att höra om vi kan köra direkt igen. Kände mig lite dum när dom ville att jag skulle vänta och ringa igen när/om mensen kommer. Men det lät inte som att man kör igen direkt. Hon sa att man oftast väntar en månad emellan om man har tagit hormorner. Jag är osäker på om vi ens kommer hinna en gång till innan jul då, om jag ska invänta en ostimulerad cykel först. Mina egna är ju rätt långa ibland. Vi får se vad som händer närmsta dagarna...

(null)

1 Linnea:

skriven

Jag trodde verkligen ni skulle lyckas denna gång med de dopade spermierna, de fina äggblåsorna och en okej slemhinna.
Det är fascinerande att det ändå blir barn ibland, när så mycket som trots allt måste stämma.

Svar: Ja, det trodde jag med. Och jag hade en väldigt bra känsla fram till för bara någon dag sedan. Tack för att du tror och hejar på oss <3
Ja, det är helt otroligt ändå att det går bra så många gånger för många. Det är många steg som ska funka innan det blir bebis.
Vår väg till ett barn

2 L:

skriven

Jag hoppas verkligen det går vägen för dig. Har följt dig så länge då vi kämpade länge innan vi äntligen fick vårt plus. Nu har vi försökt med nummer 2 ett tag men känner mig inte så hoppfull. Hade bim samma dag som dig men mensen kom på besök. Jag hoppas verkligen det tar sig för er nu!

Svar: Tack snälla du! Tyvärr gick det inte denna gång men jag känner mig hoppfull inför att det borde gå någon gång.
Skönt att ni fick ett barn tillslut, efter allt kämpande. Och hoppas att nästa plus kommer snart! Tråkigt med mensen... :/ hoppas nästa månad går vägen!
Kram! <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: