Ruvardag 4(?)

Jag tror att vi är på ruvardag fyra nu? Om man räknar insättningen som dag noll.
 
Läkaren sa att det tar ungefär 2-3 dagar innan embryot fäster från det att det börjar kläckas. Alltså borde det börjat fästa i helgen, om det fortfarande lever förstås.
 
Mina bröst ömmar men bara lite. Idag gjorde det lite ont lång ner i magen, inte som mensvärk utan med som en stickande känsla, eller brännande eller något, vet inte vad det beror på. Jag har varit lite illamående i helgen men tror att det kan bero på allt fika jag tryckt i mig under kalasandet. Idag har jag varit otroligt trött, men tror att även det kan bero på allt som varit senaste veckorna. Jag börjar nog äntligen slappna av. 
 
För visst är det lite tidigt att känna graviditetssymtom? Är ju bara på äl+9..
 
Rädslan har börjat smyga sig på. Är så rädd att se blod när jag går på toaletten. Vissa gånger har det ju börjat blöda redan på denna dag. Men oftast är det väl imorgon eller på onsdag, alltså äl+10 eller äl+11.
 
Ibland känner jag mig lugn och tänker att det kanske faktiskt är nu det händer, ibland får jag sådan ångest att trycket över bröstet smyger sig på. Tänk om det inte tar sig?
 
Jag hoppas verkligen att vi tar oss igenom morgondagen utan rött..
1 Nina :

skriven

Jag tror och hoppas att kroppen gör det den ska göra! ❤

Svar: Tack! ❤️❤️
Vår väg till ett barn

Kommentera här: