Ruvare!

Åå, vilken underbar födelsedag det blev! 
 
Vi började morgonen rätt tidigt. Jag tog en dusch medan sambon dukade fram en lyxfrukost. Mycket trevlig överraskning! Därefter satte vi oss i bilen mot staden där kliniken ligger. Först tog vi en sväng på IKEA. Man får ju passa på. ;) sedan åkte vi mot kliniken en stund efter 12.
 
När vi pratade med läkaren efter äggplocket var det så viktigt att jag skulle vara kissnödig, eftersom dom enligt henne gör ultraljud på magen för att se att embryot hamnar rätt. Så där satt jag, tokkissnödig, och väntade på att vi skulle få komma in. Väl där inne gjorde den nya läkaren inget ultraljud på magen?! Innebär det att jag inte hade behövt vara så kissnödig? Jaja, hur som helst gick det rätt bra ändå.
 
Väl inne i operationssalen (dom kör samma till alla behandlingar) berättade embryologen om det tinade embryot. Han sa att det var toppkvalitet på det och att det var det första embryot dom tinat, alltså har vi sju kvar i frysen.
 
Vi fick se embryot på en skärm innan dom förde in det. Då var embryot redan på väg ut ur sitt skal, så det såg ut som två bubblor bredvid varandra. Dom sa att det var ett väldigt bra tecken och att det verkar vara en livlig liten en. Den hade tydligen inte sett ut att vara påväg ut under förmiddagen så den hade jobbat på bra. Det kändes så skönt! Det är en livlig liten en. Just den meningen håller jag hårt i. Det lät väldigt positivt!
 
En av dom sista grejerna embryologen sa var "jaa, det är ju runt 50% chans på dom här" och jag blev så glad. 50% chans! Kanske jag faktiskt vågar tro att det KAN gå vägen då. Med insemination med donatorsperma verkar chansen ligga på 10-15%. Så det är ju galet mycket bättre odds nu.
 
Någonstans där bak finns det såklart en rädsla också. Men just nu tänker jag fokusera på det positiva och vara glad för det som hänt idag!
 
Testdag 6/5.

Kommentera här: