IVF1, första sprutan

Första sprutan är tagen! Skräckblandad förtjusning kan man väl säga. Tur att man inte riktigt förstår vad som väntar dom kommande veckorna, det känns lite abstrakt på något vis.

Vi tog en bild på min mage idag. Jag tänkte att jag skulle jämföra före och efter alla sprutor för att se hur mycket magen sväller upp. Vet egentligen inte varför jag tycker det är så viktigt men kanske för att jag försökt hitta andra som lagt upp bilder på IVF-magar utan större framgång. Lägger upp båda bilderna när vi kommit så långt att jag tagit den andra bilden.

Idag kom kallelserna till ultraljuden nästa vecka. Känns skönt att det gick så fort att få dom, då behöver jag inte oroa mig över det. Jag ringde även till vårdcentralen för att boka in blodprov. Tydligen kommer jag själv få gå med provet till labbet för att säkerställa att svaret skickas till kliniken samma dag. Sambon får följa med så jag får lite mentalt stöd i sökandet efter labbet. :)

Jag är lite uppe i varv av att vara igång. Tror jag ska gå och lägga mig snart så jag får en chans att varva ner lite innan jag somnar...

Kommentera här: