IVF1 Orgalutran

Igår introducerade vi den andra sprutan, Orgalutran. Det kändes att nålen var lite tjockare då sambon fick ta i lite mer för att få den genom huden, men vet inte om den egentligen gjorde ondare. Snarare mindre ont då den inte skar mig något inne i huden. Bemfolan är så spetsig att den liksom rispar lite när den väl är inne också. 

Däremot svider det och sticker en hel del under huden efteråt. Det gjorde rätt ont. Tror det tog en timme innan det gav sig helt. Jag blev även röd på huden runt sticket. Vilket aldrig hänt med den andra.

Så jag behöver ju inte oroa mig för sticket något mer i alla fall. Det var inte det som var det jobbiga. Och jag tror på något vis att jag har lättare för att stå ut med smärta som bara är, jag har svårt för den som uppkommer av ett stick eller att man råkar skära sig på kniven när man lagar mat osv.

Nu blev det snurrigt. Sammanfattningsvis kan jag väl konstatera att det inte är så roligt att ta dom men att det egentligen inte är något större problem.  :)

Kommentera här: