Ägglossning

Jag tror att ägglossningen var igår. Har haft en del ägglossningsflytningar och kände lite stick i magen igår. Jag tempade även i morse och kunde se en liiiten stegring. Nu tempade jag vid 9 på morgonen så det går väl inte att lita på tempen till 100% men det brukar stämma rätt bra. Tänkte tempa igen imorgon så får jag se om den stegrar. 

Jag ringde kliniken i fredags och berättade om den försenade ägglossningen. Jag hade känningar redan då så vi räknade två veckor framåt från i fredags men jag tror det dröjde till igår innan det blev någon ägglossning. Hon flyttade i alla fall fram äggplocksveckan till V.6. Jag vet inte riktigt vad som händer om mensen kommer på lördagen eller kanske till och med söndagen.. dom kan tydligen få fullt med operationstider och då får man inte börja. Finns det risk att man hamnar i fel vecka nu när det känns så osäkert? Jag tänker att om mensen kommer på söndagen kanske äggplocket hinner gå över till v7? Snurrigt i huvudet nu...

Vore tråkigt att vänta ännu en månad. Vill komma igång nu! Jag får se hur kroppen beter sig ikväll och imorgon och sedan ringa dom igen för att höra mer kanske...

Ni som har gjort behandlingar, hur många dagar har ni gått från mensens första dag till äggplock? Förstår att det är individuellt men tänkte för att få ett hum om det i alla fall. 

Kommentera här: