Ruvardag 5-7

Jag har inte riktigt vågat skriva här de senaste två dagarna... jag är rädd att jag ska jinxa något om jag skriver. 
 
Ruvardag 5 tog vi oss igen utan problem egentligen. Det var mest jobbigt psykiskt, rädslan varje gång man går på toaletten.. det kändes dock som att det hände något i magen, lite stickande på något vis men inte mensvärk.
 
Ruvardag 6 började först bra. Gick på toan utan rött. Men så gick jag på toan en gång till precis innan jag skulle åka till jobbet och då såg jag det. Det där pyttelilla rosa som alltid brukar vara början på mina spottings. Några timmar senare gick jag på toan igen på jobbet, den gången kom det mer. Och jag gick sönder inombords. Fans jävla skit! Men så kom det bara lite nästa gång och sedan inget mer på hela dagen. Dock är det inte helt ovanligt att det kommer lite första dagen, så jag vågade inte tro något alls.
 
Ruvardag 7, vilket är idag, började med tunt ljusrosa. Som om man färgat vatten rosa. Ett par gånger har det kommit mer som en koncentrerad prick men annars verkar det hålla sig där. Dessutom ömmar/ krampar det lätt långt ner i magen idag. Det började i duschen, det högg till några gånger, ganska obehagligt, men det lugnade sig rätt snabbt. Det är inte som mensvärk nu heller utan mer krampande. Vågar varken tro det ena eller det andra. Det positiva är väl att blödningen är väldigt sparsam. Den här tiden i månaden brukar jag blöda rätt mycket. Men så är ju inte dagen slut än heller.
 
Jag som inte skulle tjuvtesta börjar bli sugen på det ändå. Men jag är så rädd för resultatet.. kanske låter jag bli och fortsätter se vad som händer..
 
Fortsättning följer....

Kommentera här: