Första veckan på heltid

Det blev en trött första vecka på 100%. Jag sov bra natten till måndagen men resten av veckan sov jag riktigt kasst. Därmed blev det rätt tungt. 2,5 dag klarade jag mig innan det började krypa i kroppen. Oj, vad jag inte har saknat myrorna i benen! Hatar den känslan.

Jag får nog börja med sömntabletterna igen. Viktigt att få sova ordentligt.

Veckan gick ändå bättre än väntat, trots allt. Jag trodde jag skulle vara redo att ge upp direkt men det känns ändå ok att fortsätta med 100%. Dessutom är det bara fyra veckor kvar nu innan jag går på två veckors ledighet. 

Måndag idag igen och kan väl sammanfatta det med att måndagar är jobbiga. Jag mår inte så bra idag. Har en jobbig känsla i kroppen och vill bara hem. Det är jobbigt att vara bland folk och jag drar mig undan hela tiden. Har suttit med lurar hela förmiddagen för att försöka stänga ute omvärlden.

Så, vi får se framåt istället. Tisdag imorgon = favoritpasset på gymmet. Onsdag har vi telefonmöte med kliniken ang IVF. Torsdagar är min nya favoritdag för då har man hela helgen framför sig. Och söndagar är till största delen bra också, man kan mysa runt hemma, dricka te och se en film mitt på dagen. Inte så tokigt!

Har ni något knep för att börja måndagar på ett bra sätt?

Kommentera här: