Just nu mår jag inte så bra

Jag vet inte riktigt vad det är som händer just nu. Eller jo, på sätt och vis gör jag väl det. Dom senaste veckorna har varit tuffa. Behandling, syrrans sjukhusbesök och sedan negativt test. Alltså inte så konstigt att man inte är på topp.
 
Jag har sjukanmält mig från jobbet nu på eftermiddagen. Jag mår inte alls bra just nu. Jag känner mig låg, konstant ledsen och har en lätt huvudvärk som inte ger sig, trots smärtstillande. Jag tänker vara hemma även imorgon. Även om jag inte mår jättekasst så är jag rädd att jag kommer göra det om jag inte lyssnar på kroppens signaler. Bättre att bromsa innan det hinner gå för långt. 
 
Det känns som en början till en depression. Ingenting känns roligt, jag har ingen motivation till något alls, jag är väldigt trött trots att det känns som att jag inte har vaknat så många gånger per natt senaste tiden och jag känner mig frånvarande. Jag lyssnar knappt på samtal trots att jag vet att jag borde. Jag har svårt att motivera mig till någon form av prestation på jobbet, ignorerar sådant jag borde göra. Bryr mig liksom inte. Och det är inte likt mig. Prestationsprinsessan gör alltid allt för att göra alla nöjda och glada, så något är galet när jag blir såhär.
 
Jag har bokat mitt favoritpass på gymmet ikväll. Jag ska verkligen försöka ta mig dit, trots huvudvärk och låg i sinnet. Jag vet att jag blir glad av det och jag slarvar alltid runt behandling. Plus att motivationen sjönk ytterligare efter syrrans besked. Jag behöver ta mig dit. Kanske kan jag vända trenden genom att göra något jag vet gör mig gott.
 
Vi har inte hört något mer från kliniken än heller. Jag får nog ringa dit imorgon för att kolla status.
1 Frida G Svensson:

skriven

Det finns inget jag kan säga. Inga ord. Jag känner SÅ för dig!

Svar: Tack, det värmer! <3
Vår väg till ett barn

2 Hanna Karlsson:

skriven

Kram fina du! <3

Svar: KRAM! <3
Vår väg till ett barn

3 Ika:

skriven

Åh vad jag känner för dig. Känner så igen mig i det du skrev i förra inlägget, om julångesten. Tyckte också att barnlösheten var som jobbigast på högtider, speciellt julen med alla andras barn som springer omkring. Om läkaren säger ja (vilket han absolut borde) så tycker jag definitivt att ni ska köra på IVF nästa gång. Kan hända att ni måste prova 2 eller till och med 3 gånger, men oddsen är så mycket bättre. Stor kram till er <3

Svar: Fina du <3 ja, det blir ju väldigt påtagligt när man är omringad av barn... vi brukar få någon kommentar också om att det väl borde vara vår tur snart också. Mycket jobbigt att höra..
Det kommer ett inlägg om hur det blir men det verkar som att IVF är ok :) så det var goda nyheter! Precis. Det känns lättare att kämpa när man vet att oddsen är bättre :) KRAM <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: