En underbar helg

Jag tror det började redan på fredag morgon. Jag körde till jobbet i takt med att solen gick upp. Det var ett så himla vackert ljus i hela stan. Nästan som att dom gula löven glödde av solens strålar. Jag kände mig lycklig ända in i själen. Jag var på bra humör, kände mig inte alls lika trött som vanligt.


Väl på jobbet föll det sig så bra att jag fick konkreta och avgränsade uppgifter. Då mår jag som bäst, när jag vet vad jag ska göra, hur jag ska göra, att tiden det tar är begränsad och pyttelite tajt, sådär så att jag behöver jobba på för att hinna men jag behöver inte stressa för att bli klar.

Jag hade dessutom jobbat in lite tid under veckan och kunde tacka för mig redan efter lunchen. Glad över detta önskade jag kollegorna trevlig helg och åkte hemåt. När jag kom hem lyste solen fortfarande! Jag bytte om och tog en promenad. Jag gick ner till havet och satte mig längst ut på en liten pir. Jag tittade på dom lugna vågorna och njöt. Promenaden ner hade varit ganska rask, kanske fanns det lite stress inom mig. Jag tog några djupa andetag och promenerade sedan hem igen, lite lugnare den här gången.

Vi hade en mysig kväll och gick och la oss ganska tidigt. Dagen efter skulle vi nämligen resa bort! Vi åkte till en annan stad för att hämta ut våra ringar och för att gå ut och äta och bo på hotell. Vi hade det riktigt lyxigt. Otroligt god mat till lunch, plus ett glas vin till, sicken lyx! Sedan gick vi till rummet för jag behövde göra första ÄL-testet (tom cirkel). Därefter gick vi ner på stan igen för att köpa med oss hämtkaffe/te och råkade även köpa lite lyxig choklad. Upp på rummet igen, krypa ner i sängen, dricka te/kaffe, äta choklad och se serier, så himla gött!

På kvällen gick vi ut och åt på en trevlig restaurang. Förutom att jag lyckades ramla ordentligt inne på restaurangen så blev det en mycket trevlig kväll. Haha, ni skulle ha sett det! Jag önskar jag hade det på film, det var verkligen ett riktigt pladask. Började lite halvt halka, försökte rädda det men snubblade ännu värre och föll rakt fram. Jag bar på två öl och två glas och allt klarade sig! Vad gör man inte för att rädda ölen?! Mina knän och ena armbågen fick offra sig. Först blev jag så chockad, skämdes så mycket! Men tillslut började jag skratta. Och kunde inte sluta! Haha, jaja, det händer väl dom flesta någon gång i livet :)

Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet. Slösurfade, kollade film och somnade gott. Sov ut lite imorse, åt hotellfrukost (som mest var stökig, men ändå) och gick upp på rummet igen. Hur lyxigt är det inte att ligga och slöa i en hotellsäng med fräscha lakan och något trevligt på tvn?

Jag är så glad över den här helgen. Vi har njutit och vi har kommit varandra närmare igen. Ni vet vad den här ofrivilliga barnlösheten gör med ett förhållande och att då få hitta tillbaka till att verkligen känna allt som jag innerst inne vet att jag känner, det är en härlig känsla! <3

1 Frida G Svensson:

skriven

både en härlig och ohärlig helg! men man ska inte låta drattandet på restauragen sätta tonen. Vi fokuserar på allt det där andra lyxiga, flärdfulla och härliga! <3

Svar: Exakt, håller med! :) Såhär i efterhand blev det bara en rolig grej som vi kan fnissa lite åt ibland :) Ja precis, vi lägger fokus där! <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: