Inseminering 2

Det blev inseminering! Vi är väldigt glada över det, samtidigt som en ny oro drog in, kommer det ta sig? Den här two week wait är ju rätt påfrestande...men vi får försöka leva på och njuta av allt annat tills vi vet hur det gått. 


Nu vill jag inte låta negativ för det är inte så vi känner oss, vi är GLADA just nu! :) 
Det är bara det att jag såg tårarna i sambons ögon efter inseminationen och den där dörren till smärtan stod lite på glänt en kort stund. Men jag tror att vi båda har stängt den igen och hejar på spermierna istället. Kanske är det faktiskt nu det händer!

Men besöket på kliniken då?
Jo, vi kom dit en stund innan det var dags för ultraljud. Vi skrev på samtycket och satte oss och väntade. Efter en stund kom en barnmorska/sköterska fram till oss och sa att vi skulle få komma in på operationsavdelningen (förra gången höll vi till på en av läkarnas kontor). Hon sa att dom försöker göra mer och mer av inseminationerna där inne nu. Vi blev tilldelade ett rum och jag fick byta om till sånna där sexiga sjukhuskläder. Jag skulle inte genomgå någon operation men i och med att vi skulle in i det rummet vill dom inte att man har sina egna kläder.

När jag hade bytt om fick vi gå in i operationssalen. Där mötte vi även upp med läkaren. Han var där för att göra ultraljudet. Han kollade på slemhinnan och mätte den till över 6mm. Han tyckte att den såg väldigt fin ut, 3-skiktad och tjusig. Samma känsla som jag hade på VUL igår alltså. 6 mm är väl inte överdrivet tjockt men han tyckte vi skulle köra på ändå. Äggblåsan satt fortfarande kvar och han mätte den nu till över 26mm. Han sa att det är idealiskt att blåsan ännu är kvar, för då hinner spermierna börja vandra uppåt innan den spricker. 

När läkaren hade gjort ultraljudet tog sköterskan över igen. Det var hon som skulle göra inseminationen. Jag tycker det gick bättre den här gången. Hon lirkade lite mer så det gjorde inte alls lika ont. Det är väl när dom ska igenom livmodertappen som det kan kännas, den kan börja krampa för att man retar den lite med "nålen". 

Jag fick ligga kvar en stund på britsen direkt efter. Vilket jag tycker är skönt för psyket. Det känns bättre om dom får börja simma lite innan man ställer sig upp. Sedan fick vi även gå till rummet och jag fick lägga mig där en stund till, mycket härligt! Tillslut fick jag bestämma en tid med sambon då jag skulle resa mig, annars hade jag kunnat stanna hela dagen.

Sköterskan kom in till oss igen och sa att dom vill att jag tar Lutinus tre gånger om dagen nu i och med att jag tog ägglossningssprutan igår. Vet inte riktigt varför dom hänger ihop så, men inte mig emot! Har hört att det ska vara rätt kladdigt med Lutinus men just nu känns det ändå bättre än att ha en för tunn slemhinna. Så första pillret är redan taget! Skulle fortsätta fram till gravtest och efter det får vi se. Antar att det beror lite på resultatet också.

Sköterskan berättade även att man preppar spermierna med någon vätska för att dom ska bli mer alerta. Hon sa att man dopar dom, typ. Det var lite intressant att höra. Så nu hejar vi på dom dopade spermierna och min megaäggblåsa (för att vara jag åtminstone)! :D

1 Linnea :

skriven

Heja heja!
Hoppas det går vägen denna gång.

Svar: Tack vännen! <3
Vår väg till ett barn

2 langtaneftermini:

skriven

Länge sen jag skrev nu, men gud vad jag hejar på er! Heja heja 🙌🏼💕

Svar: Roligt att höra ifrån dig! 😃 tack snälla du 💕 jag har helt tappat tidsuppfattningen känner jag, hur går det för er? 😊
Vår väg till ett barn

3 langtaneftermini :

skriven

Har en bra känsla för er denna gång! 💕 väldigt tråkigt att läsa om din syster 😢 Det går väldigt bra för oss, går in i vecka 37 nu så har bara några veckor kvar. Den här tiden har gått oerhört fort, det bästa jag varit med om! Önskar så att du snart får vara med om samma sak 🙏🏼❤️

Svar: Tack för att du tror på oss, verkar dock inte ha gått vägen. Men på't igen bara! Känner mig optimistisk ändå, någon gång ska det bara gå vägen! Ja, det är en stor sorg att hon drabbads av något så jobbigt. :/
Oj! Ja, tiden går verkligen fort! Härligt att höra 😊❤️ snart har ni honom/henne hos er 😍
Tack snälla du ❤️❤️
Vår väg till ett barn

Kommentera här: