IVF1, Aj!

Usch, nu börjar det verkligen bli trångt i magen. Varje gång jag sätter mig ner gör det ont, det är som att allt liksom trycks ihop då. Även efter ett toabesök gör det ont. Som att organen byter plats efteråt. 

Jag börjar bli lite ledsen nu. Ledsen över att vi ska behöva genomgå det här, att det dessutom skulle leda till på tok för många ägg och att jag inte vet hur jag ska klara mig fram till tisdag. Hur stor kommer äggstockarna vara då?! Det känns som en evighet tills dess...

Jag börjar bli tveksam till att gå till jobbet imorgon. Jag tycker det är nog jobbigt att förflytta mig runt här hemma. Magen blir väldigt svullen efter jag ätit osv. Så vi får se hur det känns imorgon.

Det bästa just nu är väl att alla sprutor är tagna. Dom sista två omgångarna kändes så fel. Att ösa in mer av sådant som gör mig dålig. Mer av den medicin som gör att fler blåsor växer. Det mest logiska för mig hade varit att sluta med Bemfolan och bara ta Orgalutran för att förhindra ägglossning. Men jag vet inte vad som händer om man slutar med Bemfolan heller, då kanske allt avstannar lite? Kanske slemhinnan inte växer lika bra? Jag får helt enkelt lita på att dom vet vad dom gör..

Någonstans inom mig hoppas jag fortfarande på återföring. Tänker att alla kroppar är olika. Ja, jag har på tok för mycket ägg, men om kroppen inte fyller upp dom med vätska efter plock så borde det väl vara lugnt ändå? Men så läser jag om andra som blivit överstimulerade och som "bara" haft runt 20 ägg. Då sjunker ju hoppet ett par snäpp.

Har ni någon solskenshistoria om väldigt många ägg men ingen överstimulering?
1 Linnea:

skriven

Plockar de äggen trots överstimulering? Isåfall kanske de kan vara positivt att ni får många återinföringsförsök, om alla blåsor har ägg. Även om ni inte får det denna månad så har ni ett litet lager att hämta från.
Jag håller tummarna att det går vägen för er.
Styrkekramar

Svar: Jo, dom plockar äggen ändå :) åtminstone så skulle dom göra det på mig, vet inte om det alltid är så. Precis, förhoppningen är ju att det blir många embryon till frysen. Man får väl anta att alla blåsor inte innehåller ägg, och att alla ägg inte är mogna, men chansen att få flera embryon borde ju vara större i alla fall. :) tack vännen! <3 kramar!!
Vår väg till ett barn

2 Anonym:

skriven

Jag hade över 40 äggblåsor totalt, var lite svullen i magen men blev aldrig överstimulerad. Vid äggplocket fick de ut 18 ägg, men många var omogna så slutade med endast 2 ägg kvar;en till frysen och en till mig. Ägget det satte tillbaka o mig är idag en 6 månaders bebis!
Lycka till med allt och kämpa på! 💪

Svar: Åå, tack för att du delar med dig! <3 grattis till bebis! Och så härligt att höra att det kan gå bra också. Fick lite hopp igen 😃 tack!
Vår väg till ett barn

Kommentera här: