IVF1, embisar till frysen!

Jag är hemma idag också. Känner mig mesig som inte har gått till jobbet ännu... Vet inte varför jag känner så. Kanske för att det känns som att man "borde" vara på benen inom några dagar. Idag blöder jag rikligt, har ont i huvudet och känner mig yr.

Jag ringde kliniken så snart dom öppnade och blev uppringd kort därefter. Kliniken verkade tycka att allt var normalt och att det är behandlingsblödningen som är här. Känns tidigt att den kommer fyra dagar efter plock men det kanske kan bli så om man varken tar Ovitrelle eller Lutinus efter plock.. Vad jag inte riktigt hade räknat med var att jag inte får använda min menskopp under behandlingsblödningen, inte tamponger heller. Hade väl att göra med infektionsrisken har jag för mig. Blir till att byta binda ofta idag!

Jaja, färdiggnällt för idag. Över till det positiva!

En positiv grej med att börja blöda så tidigt är ju att vi "tjänar" en vecka till återföringen. Vi har fått en telefontid den 19/3 med läkaren som gjorde plocket för att få höra mer om frysningen av embryona och för att planera insättningen. Om jag förstått det hela rätt så kan vi påbörja behandling för insättning när nästa mens kommer. Vet inte om vi kommer köra ostimulerat eller inte men det går vi väl höra på telefonmötet.

En annan väldigt positiv grej är att vi nu har 6st embryon (våra embisar <3) i frysen! Dom frystes in igår. Åååå! Så mycket kärlek redan!

Det var lite det här jag var inne på tidigare. 27 ägg kan låta mycket men det blir inte så många kvar i slutändan. I bästa fall kanske 4 av 6 överlever upptining. Ganska högt bortfall alltså. Nu beror det förstås till stor del på att jag blev överstimulerad och därmed var många ägg omogna osv. Man kan ju få samma utdelning som oss på färre plockade ägg också, just för att alla kanske är mogna då istället.

Nu blir det en sista vilodag innan det är dags att ta tag i livet igen! :)

Kommentera här: