IVF1, klartecken

Snacka om världens mest segdragna cykel. Vilket det väl också var kanske, 52 dagar lång blev den... Mina spottings har varit rätt ordentliga under veckan så emellanåt har jag funderat på om jag missade mensstart och att det nu var kört istället. Vet inte varför jag tror så ibland. Mensen kom inatt och när den kommer finns det inga som helst tveksamheter längre. Väldigt ont i ryggen och riklig mens. Jaja, nog pratat om den :)

Jag ringde kliniken imorse och fick klartecken att börja med sprutorna. Imorgon kväll startar vi fredagsmyset med en Bemfolashot i magen. På tisdag lägger vi till Orgalutran för att förhindra ägglossning. På tisdag ska jag även lämna ett blodprov. Onsdag ultraljud och fredag ultraljud. På fredagen får vi veta när i vecka 7 som vi ska göra äggplocket.

Som vanligt har hjärnan ställt in sig på att det här kommer gå vägen. Det verkar vara någon mental pepp som sker av sig själv. Allt kan kännas meningslöst mellan behandlingarna men när det väl är dags är jag helt inställd på att det är nu det kommer ske, nu ska vi göra barn!

Jag gick hem tidigare från jobbet idag för att jag känner mig hängig. Ont i huvudet och förkylning på gång. Jag hoppas att en förkylning inte kan påverka resultatet i IVF:en... men kanske bättre nu än när det närmar sig äggplock åtminstone. Har googlat mig till att feber verkar vara typiskt dåligt men att förkylning kanske inte är lika illa.

Ska vila mig i form nu och sedan kör vi! :)
1 Linnea:

skriven

Hoppas hoppas hoppas ❤️

Svar: ❤️❤️❤️
Vår väg till ett barn

Kommentera här: