IVF1 spruta 3-4

Redan igår började jag känna av lite spänningar i magen, efter tre sprutor. Den fjärde sprutan igår kväll måste ha träffat lite tokigt för den gjorde ondare än dom andra. Idag har jag lätt huvudvärk och väldigt mycket flytningar. Det ömmar även i magen, ungefär som vid ägglossning. Jag hoppas verkligen att dom har lagt in den här sprutan som stoppar ägglossning med god marginal. Vi börjar med den ikväll. 

Imorse var vi även in och lämnade blodprov. Bokade in ett tidigt prov och gick till labbet för att det verkligen skulle skickas till kliniken idag. Väl på labbet säger dom att allt redan har skickats för dagen. Så struligt det blir när inte vårdcentralen har koll på hur sjukhuset gör. Nu får kliniken svaret imorgon istället, hoppas att det går bra ändå... på pappret står det att jag skulle ta provet dag 6 men nu tog jag ju dag 5, så tänker att det kanske inte är hela världen då... då har dom åtminstone svaret på dag 6.

Imorgon väntar VUL och jag är så spänd på att se hur många blåsor som växer!

Kommentera här: