Ingen ägglossning

Jag har fortfarande inte haft någon ägglossning. Jag trodde att den var förra helgen men tempen gick aldrig uppåt, vilket den fortfarande inte har gjort. I början av dennna vecka hade jag väldigt ont i magen och tänkte att nu släppte ägget äntligen. Men tempen är fortfarande låg.

I onsdags skulle jag ha fått mens enligt min app. Då hade cykeln varit 37 dagar lång. Igår skulle vi ha börjat med sprutor, enligt vad vi sa till kliniken innan jul. Det är klart att man inte vet exakt när mensen kommer men appen är det enda jag har att gå på.

Nu räknar jag inte längre med någon ägglossning denna månad. Undrar bara när mensen kommer i så fall. Jag har förstått det som att kroppen tillslut stöter ut slemhinnan, även om ägglossningen uteblir. 

Grejen är att kliniken har ett maxantal på operationsplatser för ägguttag varje vecka. Alltså kan det vara fullt när mensen väl kommer. Om den inte kommer den vecka jag har meddelat dom så riskerar vi ju att inte få påbörja någon behandling denna gång. Sjukt stressande! Därför skulle jag gärna vilja veta när mensen kommer, hade jag vetat att jag haft ägglossning hade jag kunnat "säkra" en plats. Nu går inte det.

Det har varit en tuff vecka. Ägglossningen som aldrig kommer och ett graviditetsbesked som fick mig att gråta inne på toaletten på jobbet i en halvtimme.

Nu är ALLA jag umgås med på jobbet gravida. Fyra gravida tjejer och jag. Jag är ju inte direkt mer motiverad att gå till jobbet nu...

Hoppas mensen kommer i nästa vecka och att vi får påbörja vår första IVF.
1 Linnea:

skriven

❤️❤️ ❤️

Svar: ❤️❤️❤️
Vår väg till ett barn

Kommentera här: