Gravid v6

Himlarns, vad fina ni är! Tack för era kommentarer och gillahjärtan, det värmer verkligen! <3

I lördags gick vi in i v6 och i söndags gjorde vi det test som nu skulle visa 3+, och här är resultatet: 

(null)
Såå skönt att se! :)

Därmed kunde vi berätta för min syster och sambo i söndags och mamma och pappa igår. Alla blev så glada. Dom vet hur mycket vi har kämpat och den här tiden har ju varit jobbig för dom också. En lättnad när det äntligen gick. Nu har vi ju varit tydliga med att det fortfarande är väldigt tidigt och att vad som helst kan hända, men att vi glädje oss ändå för att det gick och för att vi har något som växer i magen.

Jag ringde även till kliniken igår för att meddela resultatet. Tjejen jag pratade med lät väldigt glad över resultatet. :) Hon räknade ut beräknad födsel till 16/2-19 och skulle skicka remiss till hemorten för ett tidigt ultraljud i graviditetsvecka 9, alltså vecka 28 som är min första semestervecka. Om allt ser bra ut då så kan jag kontakta mödravårdscentralen (?) för inskrivning.

Jag har läst om många som får komma dit för ultraljud i v7 så jag blev lite förvånad över v9. Men samtidigt ökar väl chanserna att det går vägen ju senare man gör det. Missfallsrisken minskar för varje vecka om jag förstod det rätt. Så det blir lite längre att vänta men vi kanske kan slappna av liiiite mer om allt ser bra ut... Jag tror att det blir bra. :)

Tiden har börjat gå liiite fortare igen. Kanske för att vi inte går och väntar på något som ligger nära. Nu blir det inga fler tester och ultraljudet ligger tre veckor bort. Så nu ska väl vardagen bara rulla på fram till semestern. Allt är sig likt samtidigt som allt är annorlunda. :)
1 Nina :

skriven

Bara bra att ni väntar tills 8 veckor har gått, säkrare att man kan se hjärtat då, kan vara för tidigt i v6-7 :) Fint att ha något att se fram emot! ❤

Svar: Ja, det blir bäst så :) Ja, verkligen! En viss oro finns ju såklart men det känns även spännande :) <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: