Shoppinglista till barnet

Om en vecka och en dag har vi vårt Rutinultraljud. Jag kan väl inte direkt säga att tiden går långsamt men jösses som jag har väntat på det. Magen fortsätter växa men i och med att jag inte vet om jag faktiskt känner något så blir jag ändå orolig. Hoppas allt står rätt till där inne. 
 
Vi har hittills bara köpt en enda grej till barnet, eller det är väl ett kit kan man säga. Vi frågade en kompis till mig om hon kunde sy första plaggen till barnet. Vi ville att det första vi köper är något speciellt och vad kan bli mer speciellt än det? Vi är så glada att hon sa ja! Vi fick själva välja tyg och vad hon skulle sy. Så det blev ett par byxor och en omlottbody. Sedan hade det av bara farten också blivit en mössa och en dregelhalsduk. Så fint! <3
 
Efter rutinultraljudet tänkte vi börja handla saker på riktigt. Dels vet vi mest troligt vilket kön det blir och dels vågar vi kanske ta till oss detta lite mer då. 
 
Oj, nu tappade jag bort mig lite.. Har en katt liggandes i knät och han fes just, luktar inte gott, haha!
 
Eh ja, vad var det jag skulle skriva.. Jo! Jag har börjat på en shoppinglista till barnet nu. Jag får nästan lite ångest av att fylla i den, jag blir stressad. Jag är rädd att missa något viktigt och tycker redan synd om det stackars barnet som då kommer få frysa. Sambon tyckte att kunde man föda barn på stenåldern (utan samma tillgång till kläder m.m.) så kommer nog vi att klara av det nu också. Ligger väl något i det, antar jag... :)
 
Jag har i alla fall börjat på en lista med saker i storlek 56. Det är svårt att veta hur mycket man behöver av allt. Dom växer ju rätt snabbt men samtidigt ska man hinna tvätta mellan varven också. Jag antar att man kommer tvätta var och varannan dag framöver... Kanske köper jag lite extra så behöver jag inte tvätta precis varje dag. 
 
Två gånger per år anordnas det en stor loppis i stan med barnkläder och tillbehör. Den infaller sig så precis att den är helgen efter vårt RUL. Så det blir perfekt att shoppa loss där. Jag tänker att det borde finnas mycket fint i storlek 56, dom kläderna hinner ju knappt nötas alls.
 
Har ni några tips på vad man behöver till en nyfödd och hur mycket av allt?
 
Kläderna som en kompis har sytt <3
1 L:

skriven

Jag har två barn och tvättar deras kläder en gång i veckan. Yngsta har haft typ 5 plagg i varje storlek och han har inte hunnit använda upp allt ännu. Så länge de inte spyr så kan dom ju ha samma plagg dygnet runt så jag har slängt kläder i tvätten som inte varit smutsiga för att han ska kunna använda fler kläder 😅 nu är han 6 veckor och har redan storlek 62 så det går fort. Skulle jag bortse från alla söta kläder man vill ha och bara se till det vi behöver skulle jag kört på 3 bodys och 2 par byxor, en mössa och 2 pyjamasar i dom minsta storlekarna.men oftst vill man ju ha mer än så.

Svar: Tack för tipsen :) Ja, det är ju svårt att veta om man får en som spyr mycket eller en som aldrig spyr. När jag var bebis spydde jag aldrig och bajsade en gång i veckan (men så hade jag tydligen ont i magen också :P), syrran var tvärtom. Men vi får väl gå på något mellanting då kanske. Och komplettera om det skulle saknas plagg. Ja, det är ju sant, dom växer väldigt snabbt i början. Hehe, förstår att du vill hinna använda mer :) Tack för att du delar med dig! <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: