Missfall?

Jag är lite fundersam på om det kan ha varit ett tidigt missfall..

Jag är nu inne på tredje mensdagen och det är inte förrän idag det har börjat blöda ordentligt. Vanligtvis är det alltid första dagen som det kommer mest för mig. Idag när jag skulle tömma koppen upptäckte jag några klumpar i blodet. Jag har aldrig varit med om det förut! Eller jag har haft mindre klumpar förut som liksom inte håller ihop, men dom här var ganska fasta på något vis. Kan det vara ett tidigt missfall?

Jag har haft ont i nedre delen av ryggen i flera dagar, brösten har ömmat till och med idag (brukar sluta typ första mensdagen) och med tanke på hur jag mådde förra veckan så känns det lurigt.

Jag åkte på affären och köpte bättre tester. Tog ett ikväll som var negativt. Fundera på ett till imorgon bitti för att vara säker. Skumt det här...
1 m a r i a:

skriven

Jag är inte alls insatt i hur det fungerar med missfall, men jag tänker att det ibland är det utan att man liksom inte vet om det. T.ex om mensen är sen men kommer eller om den beter sig konstigt, kanske nu för dig?
Men som sagt, jag har inte alls koll...
Hoppas det reder upp sig :)

Svar: Ja, det är ju väldigt klurigt! Och speciellt när testen visar minus men magkänslan säger tvärtom. Men jag får försöka tänka att det ändå inte är något avgörande för oss, vi får helt enkelt fortsätta kämpa :) tack för din kommentar! :)
Mom to be

2 Hanna:

skriven

det där är så svårt att veta om det är ett tidigt missfall eller inte, jag vet att jag hade misstankar kring det innan jag blev gravid också. tydligen är det jättevanligt att man har haft det men att man inte vetat om det för att det är så tidigt. Hur som helst så håller jag tummarna för att ni snart lyckas, jag vet hur lång den där väntan och längtan kan vara <3

Svar: Tack för att du delar med dig! Ja, har också läst att det är väldigt vanligt. Så lurigt bara när testen visar en sak och magkänslan säger något annat. Jag får nog bara acceptera att jag inte kommer få veta hur det egentligen var. Får försöka se framåt istället :) tack så mycket! <3
Mom to be

Kommentera här: