Vem jag vill vara

Eftersom det blir lite tomt här mellan mens och ägglossning tänkte jag att jag kan skriva om något helt annat så länge.. :)

Självklart står det helt still i huvudet när jag försöker komma på något bra att skriva om... :) men jag kan svamla på lite om det här om vem man vill vara.

På sistone har jag funderat mycket på vem jag vill vara och hur jag vill att andra ser mig. Jag har äntligen börjat bry mig väldigt lite om vad andra tycker och tänker om mig. Jag har börjat släppa på att jag vill att alla ska tycka om mig. Det har väl alltid annars varit något jag omedvetet har strävat efter, att på något vis vara till lags för att alla ska tycka bra om mig.

Jag har blivit mer medveten om hur mycket energi jag lägger på att andra ska gilla mig och inser vad trött i huvudet jag blir av det. Det är liksom inte värt det.

Det här innebär såklart inte att jag är otrevlig mot andra. Jag är fortfarande väldigt försiktig och vill absolut inte såra någon eller trampa någon på tårna. 

Jag har bara kommit fram till att folk får ta mig som jag är, tycker dom om mig så är det roligt, gör dom inte det så kan dom säkerligen hitta någon annan att umgås med. Tycker inte dom om mig finns det ingen anledning för mig att kämpa för att dom ska göra det. 

Men tillbaka till vem jag vill vara.. Jag har kommit fram till att jag vill lägga min energi på att utveckla vad som finns inom mig.

Jag vill jobba på min omtänksamma sida, mina djupa funderingar och den förståelse jag har för andra människors känslor. Jag kan säkert vara kall och oförstående ibland, men jag jobbar väldigt mycket på att inte hasta fram en reaktion utan att först försöka förstå hur andra kan tänka och känna innan jag säger något. 

Jag jobbar nog varje dag på mig själv som person. Jag tror att man alltid kan jobba med sig själv för att förstå sig själv och för att förbättra sina bra sidor. Jag tror också att ju mer jag jobbar på och framhäver dom sidor hos mig som jag tycker är viktig, desto fler djupa samtal kommer jag att ha med andra. För om jag ska vara ärlig är jag väldigt dålig på att småprata, det känns som att jag inte riktigt vet hur man gör ibland, men djupa samtal har jag inga problem med alls. Det är dom djupa samtalen som jag tycker ger mest. 

Jag vill vara den där personen som man kan prata med om precis vad som helst. :)
1 Natalia Richardson:

skriven

Hej fina!
Har läst din blogg sen du började skriva den. Du har så rätt i att sluta lägga engi på vad andra tycker om en. Man har ett liv och det ska man dela med sig av,till dom som uppskattar en och bryr sig på rigtigt. Jag hoppas du får ditt barn snart och att du slipper alla trågheter gring detta med mens och ägglossning. Det är jobbigt och tufft när man är mitt i det jag vet,kram.

Svar: Tack för din kommentar! Precis, du har så rätt! Varför lägga energi på sådant som egentligen spelar så liten roll i det stora hela :) Tack! <3 kram
Mom to be

Kommentera här: