Kuratorn

Först av allt. Tack för att ni förstod mitt förra inlägg. Jag vill verkligen inte klanka ner på småbarnsföräldrar, bara lyfta de saker som barnlösa också går igenom! :)

Sedan tänkte jag berätta lite om kuratorsamtalet i torsdags. För första gången följde sambon med till kuratorn, jag tror att han själv kände att det behövdes. Väl där pratade vi mycket om det besked vi fått och om donationskön. Hon frågade hur det kändes osv. Det visade sig också att det är vår kurator som brukar hålla i samtalen vid donation. Bara synd att hon hinner gå i pension innan vi får ha dom samtalen... Men det ska nog gå bra ändå.
Vi tog upp det här med att vi fick så olika besked från hemorten och från kliniken och att det är svårt att släppa det och se framåt. Så hon tyckte att vi skulle boka en tid med läkarna här i stan för att försöka få svar på våra frågor. Gärna det tänkte vi, och det slutade faktiskt med att hon själv gick dit och bokade in en tid till oss, väldigt snällt av henne! Så om 2,5v får vi kanske några fler svar.

Hon frågade även lite om adoption och hur vi ser på det. Vi sa att vi har pratat lite om det men inte mer än så. Hon tyckte vi kunde boka in en informationsträff med kommunen för att få veta mer om vad som gäller osv. Enligt henne behöver vi inte berätta något om oss själva om vi inte vill, det tar man senare om vi väljer att gå vidare med det. Vi tyckte båda att det lät bra, så det ska vi försöka boka in. Jag vill ju gärna ha all info jag kan få, kunna lägga upp alternativen framför oss och känna att det kommer ordna sig på ett eller annat sätt.

Jag tycker att vi hade ett bra samtal och jag tror att även sambon var nöjd. Vi fick en ny tid på torsdag till veckan!

Kommentera här: