Nötkräm

Jag har som tradition att köpa en julklapp till mig själv varje år. Oftast är det nya underkläder eller något annat som jag inte har prioriterat under hösten. I år var planen att köpa en bra ansiktskräm, en jag har spanat på ett tag.

Men, så såg vi just på nyhetsmorgon där dom pratade om Unicef. Dom visade bilder på barn som svälter. Jag har såklart sett det förut, men när bland annat David Hellenius satt där och pratade om att gåvorna faktiskt når fram kunde jag knappt hålla tårarna borta.

I år väljer jag att hjälpa ett barn istället för att köpa en julklapp till mig själv. Eller, det blir ju en julklapp i alla fall. En mycket finare julklapp. Jag har köpt 55 påsar nötkräm som jag nu hoppas kommer rädda liv! Det känns liiite bättre i själen åtminstone. Även om man såklart skulle behöva göra mycket mer.

(null)

Kommentera här: