Jag har en plan!

Det blev en liten omedveten paus från bloggen. Jag har halvt förträngt allt under ett par veckor. Fokus har legat på att återhämta mig. Jag har sovit väldigt mycket. Sovit typ 10-11 timmar under natten, klivit upp och ätit frukost, somnat på soffan och sovit 3 timmar till. Majoriteten av mina semesterdagar hittills har sett ut så.


Men det har gett en del också! Jag har faktiskt börjat känna mig utvilad. Jag kan föra samtal med sambon igen, vanliga samtal som jag inte orkade med för några veckor sedan. Sist jag var på gymmet hade jag rätt mycket energi och kände mig ganska stark igen.

Det har även börjat klarna i huvudet. Jag känner allt tydligare vad jag behöver i höst för att inte må så dåligt igen. Den här gången gäller det att vara förutseende.

Så här går tankarna just nu:
1. Prata med läkaren om deltidssjukskrivning under pågående behandling. Jag orkar inte göra flera läkarbesök i veckan och sedan måsta "jobba över" för att få ihop mina 40h. Det blir för långa dagar.
2. Undersöka möjligheterna att få göra ALLT på kliniken, alla VUL och allt. Endast ha kontakt med dom. Det tar otroligt mycket energi från mig att hela tiden jaga remisser och ringa sjukvården varje dag. Det kan vara värt att resa 10 mil enkel väg till kliniken för ett 5min VUL om det innebär att jag kan slappna av alla andra dagar. Inga remisser som kan försvinna och direkta svar på allt. Att direkt få nya tider osv. Plus att kliniken känns bättre på alla undersökningar, det är ju deras område.

Ja, ungefär så långt har jag kommit. Plus att jag jobbar mycket på min inställning till det här. Jag försöker att våga tro på att det ska gå, våga tro att vi får vårt barn tillslut. Läkaren som sjukskrev mig sa något i stil med "om andra skulle satsa pengar på om ni skulle lyckas eller inte så skulle alla satsa på att ni kommer att lyckas, för oddsen att ni lyckas är MYCKET högre än att ni inte skulle göra det". Jag försöker tänka så varje gång jag tvivlar, att oddsen att vi får ett barn är högre än att vi inte får det. Och det tar sig. Min inställning är mer positiv nu än för ett tag sedan!

Jag hoppas att ni har en härlig sommar! <3

Kommentera här: