Att jobba hemifrån

Jag sitter hemma och jobbar lite nu på förmiddagen, inväntar telefonmötet med kliniken.
 
Att jobba hemifrån. Alltså, ja älskar´t! Hur underbart? Att sitta här i varma myskläder, en stor kopp te och tända ljud. Sambon sover fortfarande (tror jag, eller så ligger han kvar och slösurfar) och det är alldeles tyst här. Någon gång ibland hör jag en bil köra förbi, någon som är på väg till jobbet. 
 
Jag känner mig skärpt och effektiv. Min hjärna får utrymme att arbeta utan att ta in en mängd intryck från kontorslandskapet. Jag känner mig också lite nöjd över att min hjärna jobbar så bra så kort tid efter jag vaknat. Det finns ju dom som behöver en startsträcka på morgonen innan dom ens vill reflektera över något. Sedan får jag väl igen det senare på dagen istället, när andra är effektiva kanske jag inte fungerar lika bra längre. Men det är ju det som är så bra med att vi alla är olika. Alltid finns det någon som jobbar bra! :)
 
Det kanske är såhär man skulle ha fått börja sina måndagar förresten. Att få en lugnt start på veckan, mysa runt i morgonrocken och jobba undan lite hemma innan man tar sig till jobbet. Tål att tänkas på.
 
Nu blir det en timmes jobb till innan läkaren ringer. Det blir spännande att höra vad han kommer säga. Känner mig lite nervös samtidigt som jag vet att han är enkelt att prata med. Tur att vi tar det tillsammans. <3
 
 
1 Linnea :

skriven

Låter som en mysig morgon.

Svar: Väldigt mysig :)
Vår väg till ett barn

2 Kourtney:

skriven

Att jobba hemifrån har ALLTID varit min stora dröm! Jag vill kunna ha den möjligheten och kunna jobba flex.
Jag har dock aldrig haft ett sånt jobb där jag kunnat det. Startade eget förra året för att just kunna jobba hemifrån Tyvärr så kan jag inte enbart leva på mitt företag utan tvingas ändå ha ett annat jobb för att klara mig eknomiskt :( Men det skulle passa mig med ett sådant jobb också då jag är sån som ser till att få saker gjorda i tid.

Btw så är jag ensamstående som vill åka till Danmark nästa sommar för inseminering med donatorsperma. Jag vet dock inte än om jag kan bli gravid, men ska åka till kliniken i Danmark i januari för att göra en sådan utredning först! Hoppas hoppa hoppas jag kan bli det! Annars kommer jag försöka göra allt som krävs för att jag ska kunna bli gravid! Stor barnlängtan! =) Hoppas allt går bra för er!

Svar: Hoppas att din dröm blir sann!:) <3 Ja, jag har flex och det är skönt. :) Vad spännande med eget företag, hoppas att du i kan leva på det längre fram!

Okej, har du gjort en utredning i Sverige? Tänkte det är väl infört nu att även ensamstående får insemineras här med donatorsperma? Danmark har förstås kortare process. Inga kötider om jag förstått det rätt :)

Förstår din längtan! <3 Hoppas allt går bra för dig också! <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: