IVF1, mindre ont?

Idag gör det mindre ont i magen och jag är inte alls lika uppsvälld längre. Första tanken är att äggblåsorna börjat släppa och att äggstockarna tar mindre plats? Hoppas verkligen inte det! Det kan ju även vara på grund av att vi inte tog några sprutor igår. Kanske magen mår bättre utan sprutorna? Eller det är klart den gör det, det är ju inte normalt för kroppen med alla dessa sprutor, men kanske att tarmarna reagerade rätt mycket på dom?
 
Jag hoppas på det senare. Att kroppen bara mår lite bättre idag. Att alla ägg sitter kvar och att vi får ut några mogna imorgon. Jag försökte räkna lite igår och fick det till att vi kanske kan få ut 8-13 ägg som är mogna, förutsatt att det finns ägg i alla blåsor, det är ju långt ifrån någon garanti. Resten av äggen tror jag är för små för att ha hunnit mogna. 
 
Det är ju helt omöjligt att säga hur många man får ut. I värsta fall får vi knappt ut något alls som är moget. Och även om vi får ut mogna kanske det går dåligt vid befruktningen. Men det kändes liiiite lugnande i alla fall att räkna, för jag tyckte dom la äggplocket en dag för tidigt, hade gärna väntat en dag till så några till hade hunnit upp i bra storlek. Men dom har säkert sina skäl. Jag ville ju inte gärna ta Bemfolan en dag till. Kanske risken för överstimulering ökar ytterligare?
 
Många tankar nu. Det går egentligen inte att säga något alls om hur det kommer gå. Vi får se imorgon. Vi försöker tänka att det inte finns några garantier åt något håll. Försöker vara beredd på det mesta även om det inte går att förbereda sig på ett negativt besked.
 
Om ett dygn vet vi mycket mer! :)
1 Linnea:

skriven

Spännande dagar nu.
Jag hejar på er. Ni har väntat länge nog på att bli föräldrar. Hoppas allt går bra och att ni får ett plus nu under våren.
Kram

Svar: Tack vännen <3 ditt stöd betyder mycket! Kramar
Vår väg till ett barn

Kommentera här: