Ruvare syskonförsök

Hej på er!

Jag har inte riktigt orkat skriva på ett tag. Inte för att jag mått dåligt utan mest för att det varit mycket som snurrat i huvudet i och med nytt jobb och allt. 

Det var nog tur i alla fall att det inte blev något försök förra månaden. Det kändes som att allt gick emot oss och sedan började jag småblöda redan på dag 9 efter ägglossning. Så kanske hade det gått dåligt oavsett. Vem vet. Jag tröstar mig med det i alla fall.

Denna månad har det dock gått bättre! Det känns som att universum har hejat på denna gång. 😅
När mensen kom ringde jag till kliniken och bokade in ett ultraljud. Det ultraljudet hade jag förra måndagen. Då såg läkaren en blåsa på 14,2mm och en slemhinna på 6,3mm tror jag. Vi konstaterade att det blev stor risk att pricka helgen så jag fick en ny tid förra fredagen ifall jag inte fick omslag innan dess. Vilket jag inte fick. Så jag åkte till kliniken igen. Den här gången var blåsan lite svår att mäta. Åt vissa håll var den 14mm och åt andra var den 20-24mm. Så läkaren gissade på 17mm. Slemhinnan hade nu vuxit över 7mm. Jag tror dock att blåsan var större än 17. Får inte ihop det annars med antal dagar sedan förra mätningen osv.
Vi konstaterade i alla fall igen att det var stor risk att pricka helg. Så jag frågade om ägglossningsspruta. Hon tyckte att jag skulle testa igen på eftermiddagen och fick jag inte omslag då skulle jag ta sprutan på kvällen.
Jag testade igen men fick inget omslag. Dock tyckte jag att strecket var väldigt nära omslag så det känns som att jag hade fått omslag på lördagen i vilket fall. Men vågade inte chansa så vi tog sprutan på kvällen ändå. Sprutan på fredagen eller omslag på lördagen hade oavsett resulterat i återföring idag. Psykiskt känns det bra att det nog hade blivit samma oavsett. Då känns det som att kroppen är i fas för återföring.

Sorry för mycket info runt omkring. Jag vill ha det sparat så jag kan gå tillbaka och kika 😅

Det jag dock är lite förvånad över är att jag inte ska ta någon lutinus. Jag trodde att ägglossningsspruta alltid innebar lutinus men så verkar det inte vara.. hoppas mina mellanblödningar håller sig borta denna gång..

Idag har vi i alla fall varit till kliniken för återföring. Sambon fick inte följa med in på grund av covid, så jag fick gå in själv. Känns konstigt eftersom han alltid har varit med på allt förut. Men det gick okej ändå.
Dom hade tinat ett embryo idag som såg jättefint ut, så vi har fyra kvar i frysen. Skönt!
Och förstås skönt att det vi fick tillbaka nu såg fint ut! Jag fick se det på bildskärmen innan dom förde in det och läkaren berättade noga allt hon såg och gjorde. Hon sa att jag fick en "överkurs" nu men det tyckte jag bara var bra 😊
Embryot hamnade på plats, dom kontrollerade att det inte fanns kvar i katetern och sedan var det klart. 

Jag gick tillbaka till mitt rum, bytte om och gick sedan och kissade. Tycker det är jättejobbigt att kissa efteråt. Jag vet ju att det inte kan ramla ut men man blir ju ändå rädd. 😬
Sedan mötte jag upp sambon utanför, vi gick och köpte lite choklad och nu sitter vi i bilen påväg hem. Denna gång för att hämta vår dotter på förskolan.
Mycket är sig likt men allt är ändå så annorlunda. Denna gång har vi redan en dotter, som vi ska få gosa med ikväll. Kanske lite fredagsmys innan nattning. Älskar henne över allt annat och skulle vara oändligt tacksam om vi får ett till barn. ❤️

Kommentera här: