Lite rött :'(

Idag kom det lite rött på pappret. Först kände jag ingenting. Hjärnan kändes helt bortkopplad. Sedan gick jag till sambon för att berätta och då kom tårarna. Fick inte ur mig ett ord. Bara grät.


Tillslut lyckades jag klämma ur mig det. Han avbröt det han höll på med och vi la oss i soffan och grät tillsammans. 

Jag känner mig så arg. Så arg på världen och tycker det är så jävla orättvist. Vissa blir gravida för att en kondom sprack, vi blir inte ens gravida av en behandling.

Jag vet att det "bara" är vår första behandling, att det finns många där ute som genomgått många och som fortfarande kämpar. Men det är långt ifrån vårt första försök. I 2,5 år har vi varit i den här skiten. I 1,5 år har vi väntat på att bara får påbörja behandlingar. Under hösten har vi varit så långt ner på botten att jag inte förstår det förrän nu. Att livet ens rullade på är ett under. Jag får dåligt samvete när jag blir nere av EN misslyckad behandling, då jag vet hur andra lider. Men samtidigt har vi gått igenom så mycket smärta redan att det måste få vara okej att bli ledsen i alla fall.

Jag känner mig naiv som trodde att det skulle ta sig på första försöket. Som trodde att det kanske räckte med smärta nu, att det kanske kunde ske ett mirakel även för oss. 

Nu är det väl inte kört än, men det känns inte så troligt längre. 

1 Linnea:

skriven

Jag fick en blödning trots att jag var gravid. En genombrottsblödning, den kommer då man brukar få sin mens. Sedan kan man få nidationsblödning också när ägget fäster. Ni har haft nog med motgång. Nu måste det snart vara eran tur att få till en graviditet. https://www.1177.se/Norrbotten/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/

Svar: Okej, jag får hoppas att det är en sådan då. Känns dock som att jag är lite mitt emellan mens och nidblödning just nu. Fyra dagar kvar tills mensen borde komma. Kändes mer som spottnings men jag får hoppas att det inte var det då. Tack vännen, hoppas verkligen det <3 Hur går det för dig? Kram!
Vår väg till ett barn

2 Linnea:

skriven

En vecka kvar till BF. Så nu är jag hemma och tar det lugnt sista tiden.
Hoppas hoppas verkligen ni har får en glad gubbe imorgon.

Svar: Okej, så spännande! :) du får skicka bild sedan ;) blev inget plus denna gång... får hoppas att nästa går bättre. <3 KRAM! <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: