Behandling 2, VUL 1

Igår gjorde jag första ägglossningstestet, som var negativt. Hade inte väntat mig något annat heller men man kan såklart aldrig vara säker.
 
Idag var vi på första VUL för denna gång. Även här var resultatet ganska väntat. Ingen äggblåsa hade börjat sticka iväg ännu. Däremot såg det rätt bra ut ändå. Det var flera blåsor som var runt 8mm och en som låg runt 9. Alltså kan man inte säga än vilken eller ens om någon kommer dra iväg, men vanligtvis ligger dom flesta runt 6mm, så 8 är ju bättre! 
 
Läkaren på kvinnokliniken tyckte att Letrozolen hade hjälp i och med att så många blåsor ändå låg kring 8mm. Hon tyckte också att det visade på en bra äggreserv! Jag blev löjligt glad över en bra äggreserv. Jag tänker att det i alla fall gör oss mindre stressade. Äggen finns, nu gäller det bara att ha ork och tålamod.
 
Kliniken ringde upp på lunchen och läkaren där hade visst också tyckt att det såg bra ut. Dom ville att jag skulle fortsätta med ägglossningstesterna hela helgen och till veckan, för att sedan komma in på ett nytt VUL på onsdag.
 
Jag tog för givet att vi inte skulle behöva testa idag, då jag tyckte alla blåsor var för små för att det skulle kunna lossa något, så jag hällde i mig en del te på förmiddagen och tänkte att det var lugnt. Icke då! Nu sitter jag här och räknar ner minutrarna tills jag får göra testet. Men vad gör man inte för en bebis. :)
 
Jag känner mig mer hoppfull igen. Jag har en bra känsla i magen inför detta. Men vi får se hur det ser ut på onsdag :)

Kommentera här: