FET1, VUL

Har inte riktigt haft ork att uppdatera här den senaste veckan.. jag har legat sjuk några dagar och är fortfarande lite hängig och snuvig, men på bättringsvägen!

Vi var på ett första ultraljud för en vecka sedan. Då hade inget börjat växa. Äggblåsor på runt 7mm och slemhinnan var runt 3,5mm har jag för mig. Ungefär som väntat då mina cykler är så långa.

Kliniken meddelade att vi skulle på nytt VUL idag och att jag skulle börja med ÄL-tester i lördags, vilket jag också gjorde förstås.

Imorse var vi dit igen. Jag hade räknat lite på det innan och kommit fram till att om blåsan var 17mm idag skulle det vara riktigt bra. Då skulle oddsen se bra ut för att inte pricka en helg. Blåsan var nästan där, hon mätte till runt 15mm imorse. Slemhinnan låg på 6,4mm. Det går alltså åt rätt håll!

Om jag räknar att den växer 1,5 mm i snitt per dag så skulle det se ut som nedan. Det skulle innebära att ägglossningen är någon gång till helgen. Det här gjorde mig rätt nervös. Men jag kollade upp hur det såg ut vid första inseminationen (väldigt bra att ha en blogg;)) för att se hur en naturlig cykel ser ut för mig. Då var vi på VUL ena dagen och mätte blåsan till 18mm, andra dagen blev det omslag på stickan. Så skulle det bli exakt samma nu så blir det omslag på torsdag. Men jag tänker att det kanske inte alltid går precis likadant. Men om vi då har även fredag och lördag på oss så finns det ju en chans att det går vägen!

15mm måndag, slemhinna 6,4mm

16,5 tis

18 ons

19,5 tors

21 fre

22,5 lör

24 sön

1 Linnea:

skriven

Håller tummarna ❤️
Hoppas hoppas hoppas ❤️

Svar: Tack! ❤️❤️
Vår väg till ett barn

Kommentera här: