IVF1, antalet befruktade ägg

Jag mår mycket bättre idag. Nu kan jag gå och stå utan att det gör ont. Det känns fortfarande när jag sätter mig ner men långt ifrån lika smärtsamt som igår. Skönt!

Kliniken ringde just gällande våra befruktade ägg. Först kollade hon lite hur jag mådde och sa att dom kommer ringa även imorgon för att höra. Dom vill se att allt går åt rätt håll.

Jag tyckte hon lät lite låg på rösten så jag var rädd att hon skulle säga att det inte var så många som befruktats. Men resultatet var bra.

7st ägg var omogna, 9st ägg hade inte befruktats som dom skulle och 11st var fint befruktade!

Hon sa att det är ett jättebra resultat. Och jag förstår att det är det också. Det enda som skaver lite är att allt ska till frysen. Det är ju inte säkert att alla lever när dom ska frysas och det är inte säkert att alla överlever upptining. Alltså kanske det ändå inte är så många kvar i slutändan. Hade jag fått tillbaka ett imorgon eller övermorgon hade jag varit överlycklig, då är det ju hur bra resultat som helst. Nu känns det ändå väldigt osäkert.

Men, vi är fortfarande väldigt glada! Det ÄR ett bra resultat. 11 fint befruktade ägg!

Jag vill inte låta otacksam, för det är jag verkligen inte. Jag är bara lite orolig över frysningen. Runt måndag får vi veta hur många av dom 11 som klarat sig.

Nu får vi sända en massa positiv energi till dom här små embisarna och hoppas att så många som möjligt hänger kvar! :)
1 Anonym:

skriven

Kanonbra ju! Det kommer säkert gå bra med nedfrysning och upptiningen. Är ju ändå typ 3 av 4 ägg som klarar upptining så oddsen är på din sida! Heja heja! 💪

Svar: Får hoppas det! :D tack för pepp!
Vår väg till ett barn

2 Anonym:

skriven

Det här resultatet ska du vara mycket nöjd med! Vi fick 9 mogna ägg varav 6 blev befruktade och klarade sig till frysen. Vi gjorde också totalfelets pga av att jag var tvungen att göra en op för polyper i livmodern 2 ggr! Men nr två av de små frysisarna klarade sig fint vid FET och bonar sig i v.23 i magen. Och då gjorde vi endast 2 dagars frysning på samtliga. Allt hoppa till detta 👍🏻⭐️

Svar: Skönt att höra att det gick bra för er och att ni nu väntar en liten! Grattis till graviditeten! <3
Vår väg till ett barn

Kommentera här: