IVF1, blöder dag 4-5 efter äggplock

Jag har googlat massor men hittar inget vettigt. Eller jo, en tråd med en tjej som blödde dag 4-5 efter äggplock och gjorde en undersökning och allt var ok. Så antar att det kan vara okej ändå, men blir orolig...

Igår började jag blöda och sedan dess har det fortsatt. Ungefär som dag 3 i mensen (jag blöder väldigt mycket dag 1-2). Behöver trosskydd men riskerar inte att blöda igenom, typ. Det droppar lite när jag går på toan. Kommer hela tiden på pappret när jag torkar mig, osv.

Är det någon av er som varit med om detta eller som hört att det kan bli så?

På infobladet från kliniken står det att det kan förekomma blödningar i samband med flytningarna men om det blöder rikligt ska man kontakta dom. Det här känns gränsfall till rikligt. Dom ringer upp imorgon så jag får såklart fråga då.

Jag tänker att det skulle kunna vara blåsorna som fylldes upp med vätska/blod efter plocket som nu "spricker" men jag har ingen aning om det kan vara så..

Kommentera här: