Gravid V5

Det blir ju lite tokigt nu när inläggen kommer en vecka senare än när dom faktiskt skrevs men ni får stå ut med det... Det här är sista inlägget som är tidsinställt. :)
 
När jag skriver det här är det tisdag den 12/6. Vi är i V5 (4+3). Tiden går så långsamt att det känns som jag varit gravid i flera veckor redan... men det har bara gått 3 dagar sedan testet.
 
Arbetsdagarna är plågsamma. Jag är så enormt trött. Förmodligen en blandning av lättnad över att kunna bli gravid och att faktiskt vara gravid.
 
Vad konstigt det känns att skriva att jag är gravid, det känns som att jag fortfarande ljuger. Jag känner mig inte som en del i samtalen på jobbet, faktiskt inte ens intresserad av att prata barn. Kanske för att jag fortfarande är rädd? Kanske för att jag vet att det här kan ta slut när som helst också?
 
Förutom den enorma tröttheten är brösten större och ömma. Jag såg även en tydlig blodådra nyss och log för mig själv. Så många gånger jag läst om det som grav.symtom på diverse forum.... jag har även varit lite illamående på eftermiddagarna (förutom idag, vilket gör mig rädd).
 
För varje lång dag som går får jag mindre och mindre lust att berätta för någon. Som om jag vill hålla det i vår bubbla och skydda embisen så mycket jag bara kan. 
 
Jag hoppas verkligen att den vill stanna hos oss. <3

Kommentera här: